فعال سیاسی اصولگرا:

ایران انتخابات را باخت به قول نقی معمولی بدجور هم باخت| به آقای رئیسی تبریک می‌گویم

فعال سیاسی اصولگرا نوشت: به سیاق انتخابات 1400 اگر 13درصد آرا را باطله فرض کنیم، میزان مشارکت واقعی به 35درصد هم نخواهد رسید و این یعنی ایران باخته است و به قول نقی معمولی بدجوری هم باخته است.

ایران انتخابات را باخت به قول نقی معمولی بدجور هم باخت| به آقای رئیسی تبریک می‌گویم
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در کانال تلگرامی خود نوشت:

انتخابات اا اسفند 1402 بعد از انتخابات اسفند1398 و خرداد1400سومین انتخابات بی رونق است. آمار مشارکت 41درصدی نشان می دهد که از آمار 4سال پیش هم یکی دو درصد ریزش داشته. (در سال98 میزان مشارکت 42.7 بود).

در دو انتخابات گذشته مقصر کاهش مشارکت ناکارامدی دولت وقت به خاطر ضعف در تامین مطالبات اقتصادی بود. هرچند این استدلال ساده لوحانه است اما به راحتی می توان آن را برای انتخابات امسال هم به کار برد و توپ ضعف اقتصاد را به زمین دولت رئیسی انداخت. ضمن اینکه دولت روحانی و رئیسی اصلا قابل مقایسه نیستند. ادعاهای دولت سیزدهم مبنی بر کاهش تورم، افزایش رشد، بالارفتن فروش نفت و...می باید مشارکت را بالا می برد، اما نبرد!

اما واقعیت آن است که در دو انتخابات گذشته مردم به این دلیل با صندوق رای قهر کردند که برگزیده انتخابات ریاست جمهوری سالهای 1392و1396 که هدفش تعامل با دنیا از طریق برجام بود، عملا دستش بسته شدو افکار عمومی را به این نتیجه ای رساند که قرار نیست شعاری که میلیونها نفر به آن رای داده اند محقق شود. افکار عمومی دریافت که جریان سیاسی پشت صحنه(بخوانید کاسبان تحریم) با برجام دشمنی دارد ولذا  تلاش مردم برای صیانت از دستاوردهای رای24 میلیونی به حسن روحانی  به در بسته می خورد. در واقع ملت فهمید رای دادن کاری عبث است و هیچ تاثیری ندارد. از طرفی چون توان مقابله با هسته سخت قدرت کاسبان تحریم را نداشت، عطای سیاست را به لقایش  بخشید و کنج عزلت گزید و قهر کرد.

از ماهها قبل که زنگ انتخابات نواخته شد انتظار اینکه شورای نگهبان همچون 1400 در زمین خالص سازان بازی کند کاملا قابل توقع بود و انصافا این شورا هم در برآورده کردن این توقع کم نگذاشت. هرچند که برای ساکت کردن منتقدان تعداد تایید صلاحیت شده ها را بالا برد اما در قلع و قمع تنوع سلیقه ها از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. با این حال بی انصافی است که اگر کاهش مشارکت را به این تصمیم شورای نگهبان منحصر کنیم. دلیل بزرگتر همان  اعتقاد به بی خاصیت بودن رایی است که به صندوق می ریزند.

 در هفته ها و ماههای اخیر، اعتدالیون و برخی اصلاح طلبان و رساانه های پرقدرت شان برای گرم کردن بازار انتخابات به صحنه آمدند. آنها خوب می دانستند در زمینی بازی می کنند که خالص سازان آن را مین گذاری کرده اند اما باز هم بنا بدلایلی چون همسویی با خواسته رهبرمعظم انقلاب، میهن دوستی و تعهد به نظام، خودشان را خرج کردند اما بنا بدلایل پیش گفته باز هم مردم نیامدند.

اینکه اعلام شده میزان مشارت 41درصد است چندان واقعی نیست. باید آمار آرای باطله را  از این درصد کم کرد. افرادی که رای باطله یا سفید می دهند عمدتا نمی خواسته اند در انتخابات شرکت کنند اما بنا به دلایلی پای صندوق رفته اند(حدس این دلایل سخت نیست). به سیاق انتخابات 1400 اگر 13درصد آرا را باطله فرض کنیم، میزان مشارکت واقعی به 35درصد هم نخواهد رسید و این یعنی ایران باخته است و به قول نقی معمولی بدجوری هم باخته است.

نتیجه را به جناب آقای رئیسی که الحق و الانصاف هیچ قدمی برای پرشورشدن انتخابات  برنداشت به مجلس محترم یازدهم که با تصویب قانون فریزکردن انتخابات عملا دست انداز بزرگی بر سر آن ایجاد کرد به خالص سازان کامروا و همه عوامل پشت صحنه تبریک می گویم.

اگر دلسوزانی در جامعه هستند که خطر را جدی می‌بینند، کاش برایش چاره‌اندیشی کنند.

ت ت
کدخبر: 203748 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها