عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

وقتی هاشمی یار غار امام ردصلاحیت شد بنابراین ردصلاحیت خاتمی و روحانی طبیعی است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی آیت الله هاشمی، یار غار امام خمینی ره را ردصلاحیت کردند طبیعی است که روحانی و خاتمی هم باید ردصلاحیت شوند.

وقتی هاشمی یار غار امام ردصلاحیت شد بنابراین ردصلاحیت خاتمی و روحانی طبیعی است
بیشتر بخوانید:

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: این نوع ردصلاحیت‌ها تاثیر منفی دارد اول یاس و ناامیدی در میان مردم ایجاد می‌کند و همچنین بر روی سیاست خارجی ایران تاثیر دارد. کشورهایی که می‌خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند اگر ببینند، دموکراسی به معنای واقعی وجود ندارد بر دیدگاه آنها تاثیر می‌گذارد. زمانیکه سرمایه گذاری نداشته باشیم همین مسئله جلوی رشد اقتصادی را می‌گیرد و سیاست خارجی ما را هم مخدوش می‌کند که این اتفاق افتاده است.

او با اشاره به عملکرد مثبت دولت خاتمی در حوزه سیاست خارجی گفت: شما به دولت اصلاحات نگاه کنید. در سال 76 که خاتمی آمد چرا دنیا توجه و رغبت دیگری به ایران داشت چون در ایران انتخابات پرشور برگزار شد و واقعا هم، آرا مردم در انتخاب خاتمی دخیل بود. متاسفانه از آن دوره به بعد انتخابات محدود شد.

او در ادامه تاکید کرد: در زمان امام (ر)ه برخی می‌گفتند ما انتخابات و دموکراسی را قبول نداریم و اسلام دین مردم سالاری نیست این حرف‌ها در دهه 60 گوشه و کنار زده می‌شد اما الان این جریان سیاسی مراکز سیاسی و اقتصادی را قبضه کردند. وقتی آیت الله هاشمی یار غار و رفیق امام (ره) را ردصلاحیت کردند طبیعی است که روحانی و خاتمی هم ردصلاحیت شوند. این نوع روش خلاف اسلامی است که به آن از اول انقلاب رای دادیم و حضرت امام رای مردم را مقدم بر هر چیزی می‌دانستند.

محمدتقی فاضل میبدی درباره تکرار خاتمی و تاثیر آن بر حضور مردم در انتخابات تاکید کرد: خیر، ده بار هم تکرار کنند شور انتخاباتی ایجاد نمی‌شود. در برخی شهرها برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری رقابتی نداریم و فقط یک نفر کاندیدا وجود دارد. با این وضعیت و ردصلاحیت‌ها فقط نظر مردم مهم است که بخواهند بیایند و رای بدهند.

او درباره ردصلاحیت حسن روحانی افزود: روحانی هم اگر تایید می‌شد، نمی‌توانست کاری کند. روحانی اگر تایید صلاحیت هم می‌شد نمی‌گذاشتند کاری کند و قدرتی در مجلس خبرگان رهبری نداشت.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: متاسفانه کارها سیاسی شده است و بر مبنای قانون، علم، فضیلت و دانش افراد پیش نمی‌رویم. امیدوارم مسئولین رده بالا توجه کنند؛ کشور به سمتی می‌رود که برخلاف خواست مردم است.

او با اشاره اقدامات دولت رئیسی بیان کرد: رییسی وعده‌های زیادی را در حوزه سیاست خارجی، برجام، تورم، اینترنت، اشتغال و .. داد اما همه اینها برعکس شد و هیچ کس هم عذرخواهی نمی‌کند. نمی‌شود بگوییم همه چیز تقصیر دولت‌های قبل هست که متاسفانه با چنین منطقی روبرو هستیم. دولت در حل مشکلات ناتوان است اینکه بگویند ما به قله رسیدیم و اگر گیر کردیم تقصیر دولت قبل است این که جواب و حرف نمی‌شود. با فال گرفتن و انشاالله گفتن مشکل حل نمی‌شود. 

او با اشاره به عملکرد مجلس در پایان افزود: این نمایندگان کدام مشکل را حل کردند، یک بار از مردم عذرخواهی کنند. مردم گرانی‌ها را می‌بینند اگر این اتفاقات در دولت روحانی می‌افتاد پوست دولت را می‌کندند.

ت ت
کدخبر: 198516 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها