در گفتگو با منیبان مطرح شد؛

واکنش نماینده مجلس به حادثه تروریستی کرمان: ایران و پاکستان می‌دانند لانه تروریست‌ها کجاست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حمله تروریستی کرمان گفت: ما سه پیشنهاد به پاکستان دادیم اینها می‌دانند لانه آنها کجاست ما هم می‌دانیم، یا عملیات انجام بدهند و اینها ریشه کن کنند یا عملیات مشترک نظامی بین نیروهای ما و ارتش پاکستان باشد که این آمادگی را جمهوری اسلامی دارد.

واکنش نماینده مجلس به حادثه تروریستی کرمان: ایران و پاکستان می‌دانند لانه تروریست‌ها کجاست

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره حمله تروریستی در کرمان گفت: این اتفاقات اخیری که در شرق کشور و چندی قبل در راسک افتاد و تعدادی از جوانان به شهادت رسیدند و نهایتا حادثه تلخ و خونبار کرمان، نشان داده شد رژیم صهیونیستی در مقابل ضعف‌ها و شکست‌های پی در پی که در میدان توسط حماس می‌خورد و همچنین تضعیف پایگاه سیاسی‌اش در دنیا به دنبال این است که حرکات ایضایی در مرزهای شرقی و غربی ما انجام بدهد.

او در ادامه تاکید کرد: طبیعی است که دنیا باید به این مسئله واکنش نشان بدهد بدلیل اینکه این اتفاق در مراسم سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی رخ داد. کینه دیرینه صهیونیست‌ها و داعشی‌ها قطعا مشهود بود اما اینها، زمانیکه سردار سلیمانی حیات داشت و فرماندهی کل حوزه مقاومت را برعهده داشت جرات نمی‌کردند و به تعبیر ما سیاسیون از سایه سلیمانی می‌ترسیدند اما امروز کنیه و زهر خود را به مردم بی گناه، زن و بچه که به هرحال می‌خواستند، در مراسم خانواده شهدا شرکت کنند می‌ریزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به دولت پاکستان گفت: نکته بعدی این است که اینگونه ددمنشی‌ها از درون خاک پاکستان است. ما دولت پاکستان را متهم نمی‌کنیم اما با ارتش پاکستان حرفی که داریم، البته قبلا هم جلسات حضوری با مقامات پاکستانی داشتیم. حرف ما این است که اقدامات تروریستی، قابل تحمل برای دولت و دستگاه‌های نظامی ما نیست که راحت بیایند هرگونه عملیاتی را در سیستان و بلوچستان، کرمان و جاهایی دیگر انجام بدهند. باید دولت و ارتش پاکستان پاسخگو باشند. ما سه پیشنهاد به پاکستان دادیم اینها می‌دانند لانه آنها کجاست ما هم می‌دانیم، یا عملیات انجام بدهند و اینها ریشه کن کنند یا عملیات مشترک نظامی بین نیروهای ما و ارتش پاکستان باشد که این آمادگی را جمهوری اسلامی دارد.

فداحسین مالکی در ادامه افزود: نکته سوم این است که اگر برایشان مقدور نیست هماهنگی صورت بگیرد و ایران خودش ورود در عمق پاکستان داشته باشد تا فجایع پایان داده شود این‌ها مسائلی است که باید انجام شود.

او با اشاره به برگزاری جلسه با وزرای دولت گفت: ما در جلسه گذشته‌ای که با وزیر خارجه و وزیر کشور داشتیم به هر دو وزیر تاکید کردیم، وارد مذاکره با پاکستان شوند تا این مسئله ننگینی که هر چند وقت یکبار از درون پاکستان با عنوان داعش هست و یا هر جریان دیگری هست، پایان یابد و پاکستان باید احساس مسئولیت کند.

او در پاسخ به این سوال که وزارت خارجه عنوان می‌کند نیروهای نظامی و امنیتی ما در حال مذاکره با پاکستان هستند، تاکید کرد: خیر، وزارت خارجه دیپلماسی را با پاکستان شروع بعد ستادکل ما ورود پیدا کند. ستادکل نیروهای مسلح با پاکستان ارتباط دارد. سردار باقری اخیرا به پاکستان رفتند و سفر خیلی خوبی هم بود و در رسانه‌ها، منعکس شد. وزارت خارجه هم مسئولیت دیپلماسی در این حوزه را برعهده دارد.

فداحسین مالکی در پاسخ به این سوال که کمیسیون امنیت ملی پس از اتفاقات راسک و این بار کرمان هیاتی اعزام می‌کند اما در نهایت مجلس چه اقدام جدی مجلس در این خصوص می‌خواهد با دستگاه‌ها انجام بدهد، گفت: ما از راسک بازدید کردیم. در سفرها مشکلات و ضعف‌ها دیده، گزارش  تهیه و با حضور مقامات در کمیسیون بحث و در نهایت تصمیم گرفته می‌شود. مشکلات هر نوع هست باید برطرف شود و روحیه به نیروهای نظامی و انتظامی داده شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی درباره انفجار تروریستی کرمان تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: این هفته حتما درباره این حادثه امنیتی در کمیسیون امنیت ملی تشکیل جلسه خواهیم داد.

ت ت
کدخبر: 195276 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها