نماینده ادوار مجلس:

ردصلاحیت در هیات‌های اجرایی از 7 درصد به 28 درصد رسیده است

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس دهم در مقایسه آمار رد و تایید صلاحیت ها در ادوار گذشته و دوره فعلی گفت: همیشه 7 درصد در هیات های اجرایی ردصلاحیت داشتیم این دوره 28 درصد ردصلاحیت داریم.

ردصلاحیت در هیات‌های اجرایی از 7 درصد به 28 درصد رسیده است

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم گفت: روند ردصلاحیت ها در هیات های اجرایی مشکوک بود و به نظر می رسد کسانی که احتمال می‌دادند مخالف دولت باشند را رد کردند.

او با بیان اینکه روند فعلی ردصلاحیت ها این ذهنیت را تعبیر می کند که تشکیلاتی از بالا کار را سازماندهی کرد تا افراد و اشخاصی را شناسایی و رد کنند، افزود: در اکثر شهرها و شهرستان ها، کسانی که کمی از دولت انتقاد می کردند رد شدند حتی کسانی که 5 دوره نماینده مجلس بودند. اشخاصی را که در حد شخصیت معتمد شهر هم نبودند آورده‌اند و می گویند صلاحیت این‌ها را تایید کنید.

او تاکید کرد: چون شورای نگهبان پشت سر قرار دارد و نظارت می‌کند، بازهم جای نگرانی نمی‌بینم و اگر این‌ها خطایی کنند، می‌شود به هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان اعتراض کرد.

 استارت تشکیل یک قوه نباید در قوه دیگری زده شود

یوسفیان ملا در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس خود اصلاحات جدید در قانون انتخابات مجلس را مصوب کردند و خود تصویب کننده موضوعات جدید بودند، گفت: بله مجلس خود این اصلاح را در قانون انتخابات اعمال کرد. مجلس باید بر امور مسلط باشد اما استارت یک قوه نباید در قوه دیگری زده شود.

او ادامه داد: با قانون جدید، فرماندار می آید 30 نفر از معتمدین شهر را دعوت می کند  این 30 نفر بین خود 89 نفر را به عنوان هیات اجرایی انتخاب می کنند، شهر کوچک است و فرماندار می داند موافق و مخالفان کاندیداها چه کسانی هستند، این خیلی طبیعی عادی و راحت است. فرماندار اگر موافق کاندیدایی باشد 30 نفر از دوستانش را دعوت می کند و به همین راحتی کاندیدا در هیات اجرایی رد یا تایید صلاحیت می شود.

این نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: با سرانگشت، عمل ناپسند برخی از فرمانداران مشخص است.

ردصلاحیت در هیات های اجرایی از 7درصد به 28 درصد رسیده است

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس دهم در مقایسه آمار رد و تایید صلاحیت ها در ادوار گذشته و دوره فعلی گفت: همیشه 7 درصد در هیات های اجرایی ردصلاحیت داشتیم این دوره 28 درصد ردصلاحیت داریم، اما این راه به جایی نمی برد چرا که تخلف شده است و قانون بعضا این موضوعات را جرم می داند و به این سادگی کارها پیش نمی‌رود.

ت ت
کدخبر: 194281 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها