خبرنگار:

نماینده همدان در مجلس:

علیرغم تعاریف رهبری از مجلس خیلی از مطالبات و انتظارات ایشان بر زمین مانده است

نماینده همدان در مجلس گفت: نمره من به عملکرد هیات رییسه مجلس نمره قبولی پایین است و اگر بنا به نمره دادن باشد می‌توان نمره‌ای بین 10 تا 13 به آن‌ها داد.

علیرغم تعاریف رهبری از مجلس خیلی از مطالبات و انتظارات ایشان بر زمین مانده است
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، تنها پنج ماه دیگر تا پایان عمر کاری مجلس یازدهم باقی است. در این سه سال و نیم گاهی شاهد انتقاداتی از نحوه مدیریت هیات رییسه مجلس بودیم و برخی بر این باورند که بعضی تصمیمات توام با رفتارهای سلیقه‌ای بوده است.

احمدحسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس، در خصوص عملکرد مجلس و خصوصاً هیات رییسه به «منیبان» گفت: در ابتدا باید بگویم یک هشتم از زمان کاری مجلس یازدهم باقی مانده است و همچنان می‌توانیم خیلی کارها را انجام دهیم تا کارنامه مجلس یازدهم بهتر شود.

او افزود: ما در مجلس یازدهم می‌توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم مخصوصاً که این مجلس را باید مجلسی کم‌ نظیر در ادوار مجالس گذشته نامید. با این حال باید گفت که می‌شد از شرایط فعلی، مجلس را بهتر مدیریت کرد و از زمان‌هایی که در اختیار داشتیم بهره بیشتر می‌بردیم. از طرفی جا داشت خیلی بیشتر از توان فکری همکاران استفاده می‌شد اما این کارها صورت نگرفت. برای همین ضعف مجلس یازدهم را در همین موضوعات می‌بینم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: یکی از ضعف‌های مشهود مجلس یازدهم که به مدیریت مجلس برمی‌گردد عدم‌اطلاع‌ رسانی به موقع و صحیح بود. ما در طول سه سال و نیم گذشته کارهای خوبی را صورت دادیم اما به خاطر عدم‌ اطلاع‌رسانی و اینکه مردم مطلع نشدند آثارش دیده نشد. اخیراً کارهایی در قالب مونشن گرافی و تهیه کلیپ‌هایی صورت گرفته که خوب است اما خیلی برای این کارها دیر شده است.

فلاحی اظهار کرد: برخی از تصمیماتی که در مجلس گرفته شد اگر به موقع و صحیح بود خروجی کار طوری دیگر رقم می‌خورد که متاسفانه نشد. برخی مطالبات را مقام معظم رهبری از ما داشتند مثل تنقیح قوانین که ما نتوانستیم در این باره کاری صورت دهیم. در موضوع نظم‌ دادن به فضای مجازی که مطالبه سال اول رهبر انقلاب بود اما کار خاصی صورت نگرفت و علیرغم تعاریفی که ایشان از مجلس کردند، خیلی از مطالبات و انتظارات ایشان بر زمین مانده است.

نماینده همدان یادآور شد: نوع اداره مجلس می‌شد به صورتی باشد که ظرفیت ایجاد شده چند برابر شرایط فعلی ثمر بدهد. کمیسیون‌های مشترک ما برای اولین بار خیلی جاها تشکیل شد. نمایندگان آمادگی کار شبانه‌ روزی را داشتند و در برخی روزهای تعطیل رسمی، پای کار آمدند  و به طور مثال قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نهایی کردند اما باید از این ظرفیت به مراتب استفاده بیشتری می شد. از طرفی، لایحه عفاف و حجاب تنها دو ماه در اختیار مجلس بود و بقیه زمان در مسیر ارائه لایحه بود که طول کشید و باز هم باید بگویم ظرفیت‌مان بالا بود ولی خوب استفاده نشد.

وی گفت: تنقیح قوانین کار بزرگ و اساسی بود و هست که پیگیری و به نتیجه رساندن آن بیشتر متوجه هیات رییسه مجلس است. حتی در موضوع فضای مجازی هم به نحوه عملکرد هیات رییسه انتقاد داریم. در دستورکار قرار دادن مسائل مهم وظیفه هیات رییسه است و من نماینده این امکان را ندارم و برای همین می‌گویم که ظرفیت مجلس خیلی بالا بود اما خیلی از کارها و مسائل مهم به خاطر عملکرد هیات رییسه مجلس بر زمین ماند.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: نمره من به عملکرد هیات رییسه مجلس نمره قبولی پایین است و اگر بنا به نمره دادن باشد، می‌توان نمره‌ای بین 10 تا 13 به آن‌ها داد.  

ت ت
کدخبر: 193601 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها