فعال سیاسی اصلاح طلب:

کفگیر به ته دیگ خورده و اصولگرایان خودشان به حذف همدیگر افتاده‌اند

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: به نظر من آخر کار دیگر کسی نمی‌ماند که بخواهد برای آینده عرضه شود الان کفگیر به ته دیگ خورده است و اصولگرایان خودشان به حذف همدیگر افتاده اند.

کفگیر به ته دیگ خورده و اصولگرایان خودشان به حذف همدیگر افتاده‌اند

هدایت الله آقایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره موضع اصلاح طلبان نسبت به انتخابات با توجه به ادعا محمدرضا باهنر مبنی بر تعیین لیست اصلاح طلبان به «منیبان» گفت: اصلاح طلبان اگر به لحاظ حقوقی تعریف شوند جبهه اصلاحات محسوب می‌شوند که به طور رسمی اعلام کرده اند با وضعیت فعلی جایی برای مشارکت وجود ندارد. اما به طور سنتی یک سری از زیرمجموعه‌های اصلاح طلبان وجود دارند که همیشه عادت به مشارکت داشتند و به صورت انفرادی لیستی منتشر می‌کردند یا از شخص خاصی حمایت می‌کردند. مثلا سال ۱۴۰۰ با وجود ردصلاحیت همه اصلاح طلبان، عده‌ای از همتی حمایت کردند که یک کار انفرادی بود بنابراین اصلاح طلبان به معنای حقوقی هیچ موضع و لیستی برای انتخابات ندارند و ایراداتشان نسبت به وضعیت انتخابات را هم گفته اند. البته ممکن است زیرمجموعه لیست بدهند که موضع کلی اصلاح طلبان نیست.

این فعال سیاسی درباره رد صلاحیت اصلاح طلبان بیان کرد: رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان یا کسانیکه حتی اعتدالگرا بودند باعث شده است که اصولگرایان خود را حاکم بر میدان سیاست می‌بینند. آنچه بتوان اسم رقابت بر آن گذاشت الان بین اصولگرایان است. رقابت میان جبهه پایداری، طرفداران قالیباف، اصولگرایان سنتی نزدیک به باهنر و جبهه دولت با یکدیگر در انتخابات اسفندماه در جریان خواهد بود.

او افزود: به نظر من این روند جریان سازی میان اصولگرایان همیشه وجود داشته است، زمانیکه مجموعه انقلابیون به عنوان نیرو‌های خط امام و جریان راست و طرفداران بازار از اوایل با هم رقابت کردند تا الان که همواره رقابت و تضاد ادامه یافته است. این روند الان به درون جبهه اصولگرایی کشیده شده و برای حذف هم تلاش می‌کنند. اصولگرایان برای خالص سازی بیشتر همدیگر را هم حذف می‌کنند.

آقایی درباره نگرانی اصولگرایان سنتی در فضای فقدان اصلاح طلبان و حذفشان توسط جبهه پایداری گفت: مسیر اصولگرایی به همین سمت می‌رود و اصولگرایان جدید از جمله جبهه پایداری در حال حذف اصولگرایان سنتی هستند به همین خاطر اصولگرایان سنتی مدام درباره مشارکت اصلاح طلبان صحبت می‌کنند. کسانیکه، ریش و قیچی دستشان است از گذشته درس نگرفتند و همچنان در راستای حذف فعالیت می‌کنند. به نظر من آخر کار دیگر کسی نمی‌ماند که بخواهد برای آینده عرضه شود. الان کفگیر به ته دیگ خورده است و اصولگرایان خودشان به حذف همدیگر افتاده اند.

ت ت
کدخبر: 192246 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها