گزارش فایننشال تایمز درباره علم الهدی: همسر رئیس‌‌‌ جمهور از سایه خارج می‌شود!

فایننشال تایمز مصاحبه‌ای با جمیله علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور داشته است.

گزارش فایننشال تایمز درباره علم الهدی: همسر رئیس‌‌‌ جمهور از سایه خارج می‌شود!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، در گزارش فایننشال تایمز آمده است: 

علم‌‌‌الهدی از دفترش در دانشگاه دولتی شهید بهشتی تهران به فایننشال تایمز گفت: «من معلم هستم و بر نظریه‌‌‌های فلسفی متمرکز هستم.من مدت زیادی است که این کار را انجام می‌‌‌دهم، اما اکنون به نظر می‌رسد که از امکان جدیدی برخوردار شده‌ام و {به همین دلیل} فعالیت‌‌‌هایم {بیشتر از قبل} قابل مشاهده است.» 

جایگاه «بانوی اول» در فرهنگ سیاسی ایالات متحده گنجانده شده است، اما به دلیل سیاست‌‌‌های مردانه در ایران جایگاهی ندارد.

همسران روسای جمهور قبلی ایران به ندرت در انظار عمومی دیده می‌‌‌شدند و به دنبال تاثیرگذاری بر عرصه سیاسی و سیاست نبودند. همچنین هیچ‌کدام تحصیلات یا سابقه حرفه‌‌‌ای علم‌‌‌الهدی را نداشتند.

سنت‌‌‌شکنی‌‌‌های او شامل ترویج دیدگاه‌‌‌های خود در مورد نقش زنان و اهمیت آموزش، مصاحبه با رسانه‌‌‌های خارجی هنگام همراهی همسرش در سفرهای رسمی و نامه‌‌‌نگاری به همسران رهبران اروپایی و درخواست کمک از آنها برای استفاده از نفوذشان جهت توقف جنگ در غزه است. 

مدافعان علم‌‌‌الهدی که شامل سیاستمداران اصلاح طلب نیز می‌‌‌شوند، می‌‌‌گویند که او از موقعیت خود برای ارائه نقشی استفاده می‌‌‌کند که در بیش از چهار دهه پس از انقلاب اسلامی استفاده نشده است. 

محمدعلی ابطحی، معاون سابق رئیس‌‌‌جمهور اصلاح‌‌‌طلب ایران، گفت: «تصویر او در واقع به رئیسی کمک می‌‌‌کند تا خیلی تندرو به نظر نرسد.»

منبع: دنیای اقتصاد

ت ت
کدخبر: 191702 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها