واکنش آمریکا به ادعای دیدار دو مقام ایرانی و آمریکایی

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به بازگشایی اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان سعودی گفت که واشنگتن همواره گفت‌وگوهای مستقیم و دیپلماسی را از جمله میان ایران و دولت‌های منطقه تشویق کرده است.

واکنش آمریکا به ادعای دیدار دو مقام ایرانی و آمریکایی

به گزارش منیبان، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن بازگشایی سفارت‌خانه ایران در عربستان سعودی در پی توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را به عنوان یک کانال ارتباطی با ایران در نظر می‌گیرد و آیا این موضوع می‌تواند موجب تسهیل امور در این زمینه شود، گفت: «ما همواره گفتمان مستقیم و دیپلماسی را، از جمله میان ایران و دولت‌های منطقه  تشویق کرده‌ایم. تبادل سفرا گام تعجب‌آوری در روند این گونه گفتمان نیست.»
پاتل ادامه داد: «ما همچنان امیدواریم که گفت‌وگو بتواند به تنش‌زدایی و افزایش ثبات منطقه کمک و به نگرانی‌های دیرین منطقه‌ای رسیدگی کند.»

در ادامه نشست خبری معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، او در پاسخ به این که آیا ادعای منابع مطلع در گزارش اخیر روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر دیدارهای متعدد رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را با سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل درباره  آزادسازی زندانیان دو تابعیتی آمریکایی از ایران تایید می‌کند یا نه، گفت: «چیزی برای اعلام کردن در این زمینه ندارم. همان طور که قبلا از من شنیده‌اید، ما وسیله ارتباط برقرار کردن با ایران و انتقال پیام‌هایی به آن را که در راستای منافع آمریکا باشند، در اختیار داریم. قرار نیست جزئیات محتوای این پیام‌ها یا وسیله انتقالشان را توضیح دهیم.»

منبع: ایسنا

ت ت
کدخبر: 158943 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها