واکنش تند آمریکا به حذف دلار از روابط روسیه و ایران

وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، واشنگتن "اقدامات تنبیهی سختی" را علیه کشورهایی که نظم اقتصادی بین‌المللی را "نقض" می‌کنند یا آن را "بر هم" می‌زنند، اعمال خواهد کرد.

واکنش تند آمریکا به حذف دلار از روابط روسیه و ایران
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: روسیه یکپارچه‌سازی اقتصادی را به یک سلاح تبدیل کرده است. من از تمامی کشورهای مسئول می‌خواهم تا در مخالفت با جنگ روسیه در اوکراین متحد شوند.

وی اظهار داشت که از صحبت با همتای کره جنوبی‌اش در سئول درباره سقف پیشنهادی بر قیمت نفت روسیه "بسیار دلگرم و خوشحال" شده است.

کره جنوبی آخرین مقصد از تور ۱۱ روزه جنت یلن به منطقه هند-اقیانوس آرام بود.

در همین حال سندی که از سوی بلومبرگ نیوز مشاهده شده است، نشان می‌دهد روسیه قصد دارد در سال ۲۰۲۳ قیمت پایه نفت ملی خود را ایجاد کند تا از این طریق، از درآمد صادرات نفت خود حمایت کند.

تلاشهای روسیه برای ایجاد قیمت پایه نفت ملی، با اقدامات کشورهای غربی برای تعیین سقفی برای قیمت نفت روسیه در بازار جهانی همزمان شده است. هدف از اعمال سقف قیمت، محدود کردن درآمدهای نفتی عظیم کرملین است. روسیه هم به نوبه خود به دنبال حمایت از درآمدهای نفتی بوده و یکی از راههای مورد نظرش، ایجاد یک قیمت پایه نفت ملی است.

ت ت
کدخبر: 97629 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها