دوباره جوی خون در این کشور راه می‌افتد؟

رسانه‌های لیبیایی از تحرکات نظامی در اطراف پایتخت بعد از انتشار اخباری درباره تصمیم نخست وزیر جدید لیبی برای ورود به طرابلس خبر دادند.

دوباره جوی خون در این کشور راه می‌افتد؟
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری روسیا الیوم، رسانه‌های لیبیایی اعلام کردند، اطراف طرابلس، پایتخت لیبی شاهد تحرکات نظامی و استقرار بیش از ۱۰۰ خودروی نظامی با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین است که از شهرهایی در غرب لیبی به سمت طرابلس رفته‌اند. نیروهای دیگری نیز در مقابل مقر امنیت خارجی مستقر شدند.

این تنش‌ها بعد از تعلیق فعالیت اعضایی از شرق لیبی در کمیته ۵+۵ صورت گرفته است. آن‌ها دولت عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی را به از بین بردن ثبات و کشاندن کشور به جنگ متهم کردند.

این تحرکات نظامی به دنبال انتشار اخباری از تصمیم فتحی پاشاغا، نخست وزیر لیبی که از سوی پارلمان طبرق انتخاب شده، برای ورود به طرابلس صورت گرفته است.

پیش از این پاشاغا گفته بود که می‌تواند هر لحظه که بخواهد وارد طرابلس شود اما ترجیح می‌دهد بدون خونریزی وارد پایتخت شود.

این اظهارات پاشاغا پس از آن ایراد شد که عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت موقت لیبی با تحویل قدرت به دولت جدید مخالفت کرده و گفت که قدرت را تنها به دولتی می‌دهد که از طریق پارلمان جدید و منتخب تعیین شود نه پارلمان سابق. اما به دلیل اختلافات میان نهادهای رسمی لیبی درباره قوانین انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار بود ۲۴ دسامبر برگزار شود به تاخیر افتاد.

پس از آنکه پارلمان لیبی تصمیم به انتخاب نخست وزیر جدید گرفت و فتحی باشاغا را برای این سمت معرفی کرد، این کشور دچار شکاف و دوگانگی سیاسی شدیدی شد و جنگ قدرت بین نخست وزیر موقت و مکلف این کشور بالاگرفت.

ت ت
کدخبر: 77770 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها