سازمان ملل نوار غزه را می‌سازد؟

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از سازمان ملل خواست به مسئولیت خود در توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی عمل کند.

سازمان ملل نوار غزه را می‌سازد؟
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری روسیا الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگوی تلفنی با تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل در روند صلح در خاورمیانه اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس را شرح داد.

حماس در وبسایت خود اعلام کرد، هنیه از سازمان ملل خواست به نقشی که به این نهاد برای توقف تجاوزات اسرائیل در شهر قدس و مسجد الاقصی جهت تضمین ورود تمامی نمازگزاران از کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۴۸ به مسجد الاقصی و ممانعت از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز در اطراف آن محول شده، عمل کند.

طبق اعلام حماس، هنیه در ادامه این گفتگوی تلفنی به وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر پرداخت و بر لزوم تامین نیازهای انسانی آنها و حق آزادی آنها تاکید کرد.

حماس گزارش داد، هنیه با وینسلند درباره برخی تحولات سیاسی و میدانی مربوط به مساله فلسطین گفتگو کرد.

او به جنایات رژیم صهیونیستی در ترور افراد اشاره کرد و گفت، آخرین آنها روز اول ماه رمضان در شهر جنین انجام شد و پنج شهید برجای گذاشت، همزمان با این عملیات، اشغالگران و شهرک‌نشین‌های افراطی به مسجد الاقصی یورش بردند، در این یورش‌ها بن غفیر، از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم شرکت داشتند، اقداماتی که با هدف تحریک عواطف مسلمانان در ماه رمضان انجام شد.

همچنین هنیه با وینسلند درباره اقداماتی که برای بازسازی نوار غزه و لغو محاصره آن انجام شده گفتگو کرد و وینسلند نیز به شرح اقدامات سازمان ملل در این خصوص پرداخت.

همچنین این مسؤول سازمان ملل از روابط خود با جنبش حماس تقدیر کرده و آنها را سازنده و استراتژیک خواند و همچنین از تلاش‌های این جنبش در محورهای مختلف تقدیر کرد.

ت ت
کدخبر: 75953 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها