پاسخ دندان‌شکن لبنان به امارات و عربستان

نخست وزیر دولت موقت لبنان بر تعهد به حفاظت از امنیت لبنان و امنیت کشورهای برادر و دوست، جلوگیری از هرگونه توهین به برادرانی که هرگز لبنان را رها نکرده‌اند و یا صادرات اقلام ممنوعه به آنها و آزار جوامع آنها و در رأس این کشورها عربستان سعودی تاکید کرد.

پاسخ دندان‌شکن لبنان به امارات و عربستان
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان از روسیا الیوم، نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان بر تعهد به حفاظت از امنیت لبنان و امنیت کشورهای برادر و دوست، جلوگیری از هرگونه توهین به برادرانی که هرگز لبنان را رها نکرده‌اند و یا صادرات اقلام ممنوعه به آنها و آزار جوامع آنها و در رأس این کشورها عربستان سعودی تاکید کرد.

نخست وزیر دولت موقت لبنان در حالی که ریاست میزگردی را در خصوص احیای امنیت زنجیره واردات لبنان از طریق برنامه کنترل کانتینرها و در چارچوب طرح دولت برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق از طریق بنادر بر عهده داشت، صحبت های مذکور را ایراد کرد.

میقاتی در این میزگرد که توسط دولت لبنان و دفتر سازمان ملل برای مبارزه با مواد مخدر و جرایم برگزار شد، گفت: با بررسی کانتینرهای صادراتی و وارداتی و اطمینان از ایمنی آنها و عاری بودن آنها از کالای قاچاق، لبنان قادر خواهد بود حرکت کامل صادرات خود، به ویژه میوه و سبزیجات را به بازارهای عربی به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس از سر بگیرد.

وی افزود: لبنان با اصل همکاری بین سازمانی که این برنامه مربوط به آن است، پیام روشنی را ارسال می کند مبنی بر اینکه مبارزه با فساد را در اولویت قرار داده است و اینکه تعهد ما به بهبود امنیت مرزها و کمک به ثبات در منطقه، پیامی قوی به جامعه بین‌المللی خواهد داشت مبنی بر اینکه به بیروت که به دنبال بهبود شرایط اقتصادی از طریق مذاکره با صندوق بین‌المللی پول و شرکای بین‌المللی است، کمک کند.

وی در پایان گفت: "این برنامه می تواند اعتماد سرمایه گذاران را افزایش دهد، به رشد اقتصادی کمک کند و اشتغال زایی را افزایش دهد. به طور خلاصه، این گامی است که می تواند به لبنان کمک کند تا بار دیگر مرکز تجاری در منطقه مدیترانه شرقی باشد و بر مشکلات طولانی و پیچیده و بحران های طولانی مدت خود غلبه کند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 143970 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها