پیام مهم یمن برای آمریکا

کابینه دولت صنعاء حضور نیروهای آمریکایی، انگلیسی و سعودی در استان المهره را که به منزله تجاوز، اشغال آشکار و نقض حاکمیت یمن است، محکوم کرد.

پیام مهم یمن برای آمریکا
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان از سایت شبکه خبری المیادین، کابینه دولت صنعاء حضور نیروهای آمریکایی، انگلیسی و سعودی در استان المهره را که به منزله تجاوز، اشغال آشکار و نقض حاکمیت یمن است، محکوم کرد.

این کابینه تاکید کرد تداوم حضور مستقیم نیروهای آمریکایی، انگلیسی و سعودی در المهره و سایر استان‌های تحت اشغال در راستای‌ تلاش‌هایی که برای برقراری صلح در یمن انجام می‌شوند و نیز در راستای امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی نیست.

دو روز قبل براد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و سفیر آمریکا در یمن به استان ساحلی المهره یمن واقع در مرز عمان سفر کردند.

دولت صنعاء از کشورهای اشغالگر و متجاوز خواست با اقدامات و نه اظهارات رسانه‌ای و تبلیغاتی، جدیت خود را در برقراری صلح برای تمامی مردم یمن نشان داده و خاک این کشور و استان‌هایی را که اشغال کردند، ترک کنند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن چند روز قبل اعلام کرد که آمریکا چند پایگاه نظامی در استان‌های حضرموت و المهره واقع در شرق یمن احداث کرد.

در همین چارچوب پارلمان صنعاء درباره طرح‌های آمریکا علیه وحدت و حاکمیت یمن هشدار داد و از تمامی گروه‌های مردم یمن خواست با این اقدامات و دخالت‌ها در امور یمن مقابله کنند.

همچنین پارلمان یمن اتحاد در برابر متجاوزان و اشغالگران و رعایت احتیاط را خواستار شد و ائتلاف دشمن و مزدورانش را مسؤول نابودی منابع ملت یمن و نقض حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی یمن دانست.

پارلمان صنعاء در ادامه نیز حملات و نقض‌های روزانه حقوق ملت فلسطین و هتک حرمت مقدسات آنها و همینطور اظهارات و قوانین رژیم صهیونیستی در نقض تمامی قوانین و توافق‌های بین‌المللی را به شدت محکوم کرده و بر حق ملت فلسطین در دفاع از حقوق و شان خود و نیز تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس تاکید کرد.

این پارلمان در ادامه از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل، شورای امنیت و دیگر نهادهای وابسته به آنها خواست به مسؤولیت‌های انسانی و اخلاقی خود در حمایت از ملت فلسطین عمل کرده و تروریسم صهیونیستی را متوقف کنند./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 143210 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها