خیانت عراق به ایران؟| بغداد: با همه کشورها رابطه برقرار می‌کنیم

وزیر خارجه عراق در سخنرانی خود در کنفرانس "گفتگوی منامه"، برگزاری این کنفرانس را فرصت مهمی برای پایان دادن به "بی‌ثباتی" در منطقه دانست و گفت، بغداد به همکاری با تمامی کشورها برای نابودی فعالیت‌های "تروریستی" ادامه می‌دهد.

خیانت عراق به ایران؟| بغداد: با همه کشورها رابطه برقرار می‌کنیم
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در سخنرانی خود در کنفرانس "گفتگوی منامه"، برگزاری این کنفرانس را فرصت مهمی برای پایان دادن به "بی‌ثباتی" در منطقه دانست و گفت، بغداد به همکاری با تمامی کشورها برای نابودی فعالیت‌های "تروریستی" ادامه می‌دهد.

وی افزود، بغداد برای تقویت همکاری در زمینه‌های حقوقی، قضایی و امنیتی و نیز در زمینه‌های دیپلماسی اقتصادی تلاش می‌کند. به گفته او، "دیپلماسی عراق به دنبال ایجاد روابط ممتاز با همه کشورهاست."

وزیر خارجه عراق در خصوص آنچه بحران روسیه و اوکراین خواند، گفت، این بحران اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است و برای برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه، اولویت اصلی حل درگیری‌هاست.

وی در ادامه افزود: بحران یمن بی‌ثباتی به بار آورده است. عراق همچنین از روند حل و فصل بحران لیبی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه عراق از دولت جدید کشورش نیز دفاع کرده و گفت، این دولت با انتخاباتی "شفاف" و با حمایت سازمان ملل و اتحادیه عرب تشکیل شده است. او گفت: کار با جدیت انجام می‌شود و بهبود و توسعه خدمات‌رسانی به شهروندان مهمترین اولویت دولت است. دولت عراق محکم و استوار به شراکت‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد و بر اصل توازن پایبند بوده و موضع یکسانی نسبت به همه طرف‌ها دارد و از یک محور جانبداری نمی‌کند.

هیئت عراقی برای مشارکت در هجدهمین کنفرانس گفتگوی منامه ۲۰۲۲ وارد پایتخت بحرین شد. این کنفرانس با عنوان "قواعد و درگیری در خاورمیانه" و با مشارکت کشورهای مختلف در سطح وزیران، مسوولان امنیتی، فرماندهان نظامی و اشخاص آکادمیک از ۱۸ نوامبر تا امروز ۲۰ نوامبر در منامه در حال برگزاری است./ آخرین خبر

ت ت
کدخبر: 122368 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها