افشای توافق شوم انگلیس و اروپا علیه روسیه

یک روزنامه انگلیسی مدعی شد اتحادیه اروپا و انگلیس توافق کردند که روسیه را در نشست گروه ۲۰ در اندونزی «منزوی» کنند و کشورهای دیگر را نیز به این کار ترغیب کنند.

افشای توافق شوم انگلیس و اروپا علیه روسیه
بیشتر بخوانید:

به گزارش مُنیبان، یک روزنامه انگلیسی مدعی شد اتحادیه اروپا و انگلیس توافق کردند که روسیه را در نشست گروه ۲۰ در اندونزی «منزوی» کنند و کشورهای دیگر را نیز به این کار ترغیب کنند.

نشریه تلگراف انگلیس به نقل از منابعی آگاه اعلام کرد انگلیس و اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی هستند که در جریان نشست هفته آینده سران گروه ۲۰ (G۲۰) در اندونزی، «هر کار ممکن» برای «منزوی‌کردن» روسیه انجام دهند و دیگر کشو را را تشویق کنند که هنگام سخنرانی هیئت روس از سالن خارج شوند.

یکی از سخن‌گویان سرویس خارجی اتحادیه اروپا که به نام او اشاره نشده در گفت‌وگو با تلگراف گفته است: ما با همکاری شرکایمان تلاش می‌کنیم تا خیلی خیلی خیلی قاطعانه نشان دهیم که جامعه بین‌الملل درباره همه اقدامات غیرقانونی روسیه چه تصوری دارد.

وی دراین‌باره افزود: اتحادیه اروپا همچنین تلاش می‌کند دیگر کشورها را از ملاقات با سرگئی لاوروف (وزیر خارجه روسیه) منصرف کند و یا هر کسی که ریاست هیئت روس را برعهده دارد و همچنین از آنها بخواهد هنگامی که نماینده روسیه در حال سخنرانی است، سالن را ترک کنند.

این مقام اروپایی همچنین گفته که انگلیس در موضوعات سیاست خارجی در کل غالباً هم‌سویی ندارد، اما درباره این مسئله «هدف مشترک وجود دارد و در حال تقویت تلاش‌هایمان هستیم».

یک مقام دولتی در کاخ الیزه فرانسه هم دراین‌باره گفته نشست سران گروه ۲۰ امسال «مثل همیشه نخواهد بود «این نشست فرصتی برای ارسال پیام صلح است، ما ائتلاف و اتحاد خواهیم داشت و روسیه منزوی می‌شود».

یک مقام دیگر اتحادیه اروپا هم دراین‌باره افزود: خیلی خوبه که روسیه را مستقیم هدف قرار دهیم و لاوروف همانند قبل خواهد شنید که چگونه روسیه در انزوا قرار گرفته است.

به نوشته تلگراف کشورهای اروپایی تصمیم دارند این موضوع را برای طرف روس «روشن کنند» که هر گونه گفت‌وگوی صلح احتمالی باید بر اساس شرایط پذیرفته از سوی اوکراین باشد.

با این حال کشورهای اروپایی بیم و نگرانی این را دارند که چین و روسیه با هم کار کنند و همدست شوند تا هر گونه بیانیه و اقدام خواهانِ کاهش تنش در اوکراین را کم‌اثر کنند، زیر هماهنگی بین مسکو و پکن «خیلی نزدیک» شده و «هیچ گونه محدودتی در شراکت و دوستی ندارند».

آن‌گونه که تلگراف گزارش داده ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هم به صورت ارتباط تصویری در نشست سران گروه ۲۰ درباره تأثیرات بحران اوکراین بر امنیت غذایی در جهان سخنرانی خواهد کرد.

نشست سران گروه ۲۰ روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر (۲۴ و ۲۵ آبان) ر اندونزی برگزار خواهد شد. روز پنج‌شنبه کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در این نشست شرکت نخواهد کرد و هیئت دولت روسیه با ریاست سرگئی لاوروف، وزیر خارجه به اندونزی خواهد رفت.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) به منظور «نازی‌زدایی اوکراین» و با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین برای کمک به آنها جهت «رهایی از ظلم و ستم کی یف»، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال مداوم انواع تسلیحات نظامی برای ارتش اوکراین و تلاش دیپلماتیک برای منزوی‌کردن روسیه، تاکنون بسته‌های تحریمی زیادی علیه مسکو اعمال کرده‌اند./ آخرین خبر

ت ت
کدخبر: 120820 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها