نفت‌کش یمنی توقیف شد

یمنی به وبگاه شبکه المسیره گفت که این کشتی همه مجوزهای لازم سازمان ملل را دریافت کرده و در جیبوتی مورد بازرسی قرار گرفته بود و امید می‌رفت که سازمان ملل مانع این «دزدی دریایی» از جانب ائتلاف سعودی شود، ولی چنین اتفاقی نیفتاد و این سازمان با عهد شکنی «ائتلااف متجاوز» همراهی می‌کند.

نفت‌کش یمنی توقیف شد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت ملی نفت یمن (مستقر در صنعاء) در واکنش به توقیف کشتی حامل بنزین «سی-هارت» در اولین روز تمدید آتش‌بس، گفت که سازمان ملل همراه اقدامات غیر قانونی ائتلاف سعودی است.

این مقام یمنی به وبگاه شبکه المسیره گفت که این کشتی همه مجوزهای لازم سازمان ملل را دریافت کرده و در جیبوتی مورد بازرسی قرار گرفته بود و امید می‌رفت که سازمان ملل مانع این «دزدی دریایی» از جانب ائتلاف سعودی شود، ولی چنین اتفاقی نیفتاد و این سازمان با عهد شکنی «ائتلااف متجاوز» همراهی می‌کند.

المتوکل افزود: «درخواست‌ها و بیانیه‌های بین‌المللی در رابطه با ورود کشتی‌های نفتی به بندر الحدیده فایده‌ای ندارد و خواستار اتفاقات ملموس در واقعیت هستیم.»

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن تأکید کرد که توقیف کشتی‌های حامل نفت و بنزین و گازوئیل در شرایطی که مردم یمن هزینه تأخیر در ورود سوخت را می‌پردازند، هیچ دلیل و توجیهی ندارد.

شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز کشتی «سی هارت» حامل بنزین را توقیف و توافق آتش‌بس را در اولین روز نقض کرده است.

ائتلاف سعودی در دو دوره آتش‌بس پیشین نیز بیش از چهارده هزار بار آن را نقض کرد.

ت ت
کدخبر: 101251 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها