کنکور تجربی از چه کتاب هایی سوال میاد؟

اگر در کنار کتاب کنکور تجربی از کتاب‌‌های آموزشی و کمک درسی استفاده کنید، می‌توانید با نحوه طراحی سوالات و نکات ریز و مهم کنکوری آشنا شوید و بتوانید با دقت بیشتری کتاب‌های کنکور سراسری تجربی را بخوانید.

کنکور تجربی از چه کتاب هایی سوال میاد؟
بیشتر بخوانید:

برای موفقیت در رشته مورد نظر خود باید منابع دروس اختصاصی کنکور را با دقت بیشتری مطالعه کنید و تمام ریز نکات و نکات مهم را از درون کتب بیرون بکشید و نکات را به صورت مفهومی بخوانید. هر سال توسط سازمان سنجش منابع اختصاصی کنکور تجربی منتشر می‌شود. با این حال اگر شما از یک رشته دیگر می‌خواهید وارد کنکور تجربی شوید اما نمی‌دانید منابع کنکور تجربی چیست این مطلب را مطالعه کنید.  

0ab07652-132d-4faa-95f1-814d16ea0656

بیشتر ضرایب دروس کنکور تجربی 

 

یکی از سخت‌ترین و سنگین‌ترین آزمون‌ها در بین گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری، کنکور تجربی است. امروزه افراد زیادی به منظور کسب رتبه برای قبولی در رشته‌های پزشکی در کنکور سراسری تجربی شرکت می‌‌کنند. بنابراین شما با رقیب سرسختی باید رقابت کنید. کنکور سراسری تجربی دارای ۵ زیر گروه است و هر کدام از کتاب کنکور تجربی ضرایب خاص خود را دارند.

برای خواندن کتب کنکور تجربی باید ضرایب درس‌ها را بدانید و با توجه به ضرایب دروس برنامه ریزی نمایید تا نتیجه مطلوبی کسب کنید. بیشترین ضرایب دروس در کنکور تجربی از آن دروس تخصصی است. بنابراین شما باید دروسی که ضریب بالاتری دارند را در اولویت قرار دهید و با دقت بیشتری آنها را مطالعه نمایید.

 

 کتاب کنکور تجربی شامل چیست؟ 

 

توجه کنید به گفته سازمان سنجش حذف دروس عمومی از کنکور سراسری تصویب شده است. بنابراین دفترچه پرسش؟های عمومی کنکور تجربی از کنکور ۱۴۰۲ حذف شده است و متقاضیان شرکت در کنکور تجربی باید حداکثر تمرکز خود را بر روی دروس اختصاصی بگذارند، چرا که طراحان سوال کنکور تمام توان خود را برای طراحی سوالات دروس اختصاصی می‌گذارند و شما باید این دروس تخصصی را عمیق و دقیق بخوانید تا در مدت کمی به سوالات سخت کنکور پاسخ دهید.

با بهره‌گیری از به‌روزترین منابع و روش‌های تست‌زنی می‌توانید شانس خود را در قبولی رشته مورد نظر افزایش دهید. کتاب کنکور تجربی تخصصی  شامل زمین شناسی پایه یازدهم، ریاضیات (پایه دهم، یازدهم، دوازدهم)، زیست شناسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم ، فیزیک و شیمی ( پایه دهم، یازدهم، دوازدهم) می باشد. 

 

معرفی کتاب کنکور تجربی سال ۱۴۰۲

 

بنابراین سوالات کنکور تجربی دقیقا از منابع و کتاب‌‌هایی که در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خواندید طراحی می‌‌شود و اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید باید کتب درسی سه سال دبیرستان را تهیه کنید. بنابراین فهمیدید که منابع کنکور همان کتاب‌هایی هستند که در دبیرستان خوانده‌اید، بنابراین با منابع کنکور آشنایی قبلی دارید و تنها باید کتاب‌های سه سال اخیر دبیرستان را مطالعه کنید.

یکی از راه‌های آماده‌سازی داوطلبان در کنکور تجربی خواندن و مطالعه مواد آزمون می‌باشد. منابع اصلی کنکور همان دروس اختصاصی هستند. توجه کنید منابع  اختصاصی برای تمام داوطلبان کنکور تجربی یکسان بوده و همه داوطلبان یک آزمون و کنکور مشابهی می‌دهند تا برای ورود به دانشگاه و نشستن بر روی صندلی پزشکی و سایر رشته‌ها سنجیده شوند. 

b89dab9e-9967-41ee-80e0-74da49f3dd64

قیمت کتاب کنکور تجربی 

به محض تمام شدن مدرسه تمام دانش آموزان دغدغه شرکت در کنکور سراسری را دارند. یکی از اهداف اصلی دانش آموزان ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری تجربی است. بیشتر افراد در مورد فرایند شرکت و خواندن کتاب‌های کنکور اطلاع دقیق و واضحی ندارند، بنابراین استرس قبل از کنکور به سراغ آن ها می‌آید.

یکی از راه‌های کاهش استرس و اضطراب داوطلبان کنکور، خواندن کتب کنکور تجربی و منابع آموزشی است. اما بسیاری از افراد اطلاعات کافی از قیمت کتاب کنکور تجربی ندارند. قیمت کتاب‌های کنکور تجربی متفاوت است و هر کدام بر اساس حجم و نوع کتاب و سال چاپ و… قیمت مختلفی دارند. شما نمی‌توانید قیمت ثابتی برای کتاب‌های آموزشی و کنکور تجربی پیدا کنید. 

 

 

خرید کتاب کنکور تجربی

اگر شما تمایل به شرکت در کنکور سراسری تجربی و رقابت با سایر داوطلبان کنکور دارید ابتدا باید منابع را خریداری کنید. شما باید در این زمان طلایی سعی و تلاش خود را کنید تا بتوانید در آزمون کنکور سراسری نتایج دلخواه خود را به دست آورید.‌ بنابراین با خرید کتاب کنکور سراسری تجربی و خواندن مطالب و جمع بندی آنها می‌توانید در این زمینه به موفقیت برسید و روپوش سفید پزشکی را از آن خود کنید.

کتاب‌های زیادی به منظور جمع بندی و کمک آموزشی و تستی ارائه شده‌اند که در هر کدام از کتاب‌ها مطالب با کیفیت مختلفی آورده شده است. شما باید کتب کنکور تجربی را در کنار کتاب‌های تست خریداری کنید و در کنار خواندن و یاد گرفتن مطالب، روش‌های تست زنی را هم بیاموزید.  

957abdd8-b3c9-48e9-a9b8-bcef1498fb6d

اطلاعاتی از کتاب های کنکور تجربی 

انتخاب منابع، از مهمترین آیتم‌های برنامه ریزی کنکور سراسری تجربی است. امروزه به دلیل شدید شدن رقابت در کنکور تجربی منابع بسیار زیادی وارد بازار شده اند که در آنها چکیده‌ای از مطالب کتاب کنکور تجربی آورده شده و شماری از آنها دارای تست همراه با پاسخ تشریحی می‌باشند.

توجه کنید با خواندن کتب کنکور تجربی می‌توانید مطالب بسیار زیادی بیاموزید. از آنجایی که برخی از کتاب‌های کنکور تجربی مطالب سخت و مفهومی دارند، می‌توانید از کتاب‌های کمک آموزشی برای بهتر فهمیدن منابع استفاده کنید. البته بسیاری از منابع کنکور حجیم و وقت‌گیر هستند و ممکن است زمان زیادی از وقت شما را بگیرند. به همین دلیل باید کتبی خریداری کنید که مطالب مفید و کاربردی داشته باشد. 

 

خواندن کتاب کنکور تجربی و منابع آموزشی   

از پر متقاضی‌ترین رشته‌ها، علوم تجربی است. با این حال باید کتاب کنکور تجربی را با دقت و اصولی مطالعه کنید تا نکات مهمی و کنکوری را جا نیندارید. برای موفقیت در این زمینه نیاز به عزم و اراده قوی دارید تا تمام مطالب کتب کنکور تجربی را با نگاهی مفهومی بخوانید و بتوانید در کنکور به سوالات مفهومی پاسخ درستی دهید.

برای رسیدن به روپوش زیبای پزشکی باید در کنار خواندن منابع کنکور برنامه ریزی دقیق و کامل داشته باشید تا بتوانید در کنار خواندن کتب کنکور تجربی با سوران کنکور سراسری تجربی آشنا شوید، چرا که برنامه‌‌ریزی درست باعث می‌‌شود در این مسیر به موفقیت‌‌های زیادی دست یابید. 

 

جمع بندی 

ممکن است این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که کنکور تجربی از چه کتاب‌هایی سوال می‌آید؟ در این متن کتاب‌های کنکور تجربی را معرفی کردیم و گفتیم که هر کدام از کتاب کنکور تجربی دارای ضرایب خاص خود هستند. اگر شما هم تمایل دارید در کنکور تجربی شرکت کنید اما نمی‌دانید که چه کتاب‌هایی از کنکور حذف شده‌اند این مطلب را مطالعه کنید.

خواندن منابع اصلی کنکور، از مهمترین قسمت‌های آمادگی برای کنکور سراسری است. اطلاع از منابع کنکور از مهمترین کارهایی است که باید قبل از کنکور انجام دهید. امسال تغییراتی در منابع کنکور سراسری لحاظ شده است و باید بر اساس تغییرات و منابعی که سازمان سنجش اعلام کرده است خود را برای آزمون بزرگ تجربی آماده کنید. از مهمترین گام‌ها برای آماده شدن در آزمون، خرید کتاب و منابع کنکور می‌باشد. 

ت ت
کدخبر: 97651 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها