تعویض تاچ ال سی دی ( راهنمای تعمیر + تعویض )

تاچ ال سی دی مهم ترین بخش یک تلفن همراه است. احتمالا خودتان بهتر می‌دانید آسیب کوچکی به سرعت می تواند به تاچ ال سی دی تلفن همراه شما ضربه وارد ‌کند.

تعویض تاچ ال سی دی ( راهنمای تعمیر + تعویض )
بیشتر بخوانید:

از طرفی هزینه تعویض تاچ ال سی دی و خرید تاچ ال سی دی جدید بسیار بالا است.  به همین دلیل در این مطلب قرار است بهترین راه تعویض تاچ ال سی دی را به شما خوانندگان عزیز آموزش دهیم.

تعویض تاچ ال سی دی با کمترین هزینه

تاچ ال سی دی از قطعات مهم موبایل است؛ به همین دلیل پیشنهاد اول ما این است که به خوبی از گوشی تان مراقبت کنید تا نیازی به تعویض آن نداشته باشید.

همه گوشی ها با مقاومت نسبی تولید می شوند. یعنی قرار نیست هر ضربه و مشکلی سریعا به تاچ ال سی دی گوشی تان آسیب جدی وارد کند. با این حال شما باید همیشه حواستان به این موضوع باشد. زیرا هزینه های تعویض و تعمیر قطعات گوشی با شرایط فعلی تورم ایران هر روز در حال افزایش است.

نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کنید این است که گاهی تاچ گوشی شما آسیب می بیند، اما مشکل آنقدرها بزرگ نیست. در این شرایط می توانید با صرف هزینه های بسیار ناچیز دوباره تلفن همراهتان را به حالت اول بازگردانید.

 

اجزای اصلی تشکیل دهنده نمایشگر موبایل

برای اینکه بتوانید با بهترین روش تعمیر تاچ ال سی دی آشنا شوید، باید در ابتدا با  قسمت های مختلف تاچ آشنا شوید.

 

قطعات نمایشگر تلفن همراه

Glass

اولین بخش تشکیل دهنده یک نمایشگر Glass آن است. باید بدانید این گلس با آن گلسی که شما به عنوان محافظ از آن استفاده می کنید، کاملا متفاوت است. کمپانی های تولید تلفن همراه در قسمت رویی گوشی ها شیشه ای قرار می دهند که از آن به عنوان گلس یاد می شود. اگر با وارد کردن ضربه به گوشی تان، این بخش آسیب ببیند سریعا و با کمترین هزینه می‌توانید آن را تعمیر کنید. زیرا این قسمت به راحتی تعویض یا حتی تعمیر می شود.

Frame

قسمت دوم تشکیل دهنده نمایشگر تلفن همراه فرم است. این قطعه بین گلس و تاچ ال سی دی گوشی قرار می گیرد. در واقع وظیفه اصلی فرم نیز مراقبت از گلس و تاچ ال سی دی است. در بسیاری از مواردی که فرم گوشی آسیب می بیند تاچ ال سی دی سالم باقی می ماند. با این حال در بعضی شرایط نیز اتصالات ال سی دی شل می شود و با کوچکترین ضربه فرو می ریزد.

در این شرایط بعد از اطمینان از ضربه دیدن فرم باید خیلی آرام با گوشی خود کار کنید و از ضربه دیدن دوباره آن جلوگیری کنید. به این صورت می توانید از پرداخت هزینه های گزاف نیز جلوگیری کنید.

Digitiser

 قسمت سوم همان تاچ است. تاچ در زبان انگلیسی به معنی لمس است. در واقع تاچ گوشی وظیفه دریافت اطلاعات وارد شده از طرف کاربران از طریق لمس نمایشگر را به عهده دارد. آسیب دیدن این قسمت می تواند هزینه بالایی داشته باشد. اگر زمانی گوشی شما آسیب دید و قدرت لمس آن دچار مشکل شد، مطمئن باشید که تاچ آن آسیب دیده است.

البته به خاطر داشته باشید زمانی که تاچ به تنهایی آسیب دیده باشد هزینه آن کمتر از زمانی است که ال سی دی آسیب ببیند.

LCD

قسمت آخر تشکیل دهنده یک نمایشگر همان ال سی دی است. اگر این قسمت آسیب ببیند باید تاچ و ال سی دی را به طور همزمان تعویض کنید. در این صورت شما باید بیشترین هزینه را بابت تعمیر و تعویض تاچ ال سی دی بپردازید.

 

تعمیر ال سی دی

علائم ظاهری نشان دهنده خرابی تاچ ال سی دی چیست؟

 زمانی که گوشی تان آسیب می بیند در ظاهر و عملکرد آن تغییراتی رخ می دهد. شما می توانید با توجه به این تغییرات نوع خرابی آن را تشخیص دهید. در ادامه به بعضی از این علامت ها اشاره می کنیم.

  • صفحه نمایش گوشی سیاه شده و دیگر کاری نمی کند.
  • صفحه نمایش روشن می شود اما قدرت لمس گوشی کاملا از کار افتاده است.
  • یک قسمت از نمایشگر سیاه شده است. (این مشکل می تواند تنها یک نقطه سیاه بر روی ال سی دی باشد. در این شرایط اگر خیلی زود برای تعمیر آن اقدام نکنید به زودی تمام ال سی دی گوشی تان سیاه خواهد شد)
  • نور پشت صفحه گوشی دچار خرابی و نوسانات مختلف شود. مثلا پشت سر هم روشن و خاموش می شود.
  • شکستگی و ترک هایی بر روی صفحه نمایش گوشی ایجاد شده است. با این حال تلفن همراه هنوز هم کار می کند.
  • زمانی که تنها گلس گوشی دچار خرابی شود یک قطعه از شیشه رویی گوشی تغییر رنگ می دهد. البته باید بدانید با خرابی گلس هیچ مشکلی در عملکرد اصلی موبایل ایجاد نمی شود. حتی تلفن همراهتان می تواند به خوبی قبل کار می کند. اما تغییر رنگ یک قطعه از صفحه نمایش برای عده ای از کاربران غیر قابل تحمل است. در این صورت می توانند با پرداخت هزینه های معمولی آن را تعمیر کنند.

آیا خودتان می توانید تاچ ال سی دی را تعویض کنید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، به هیچ عنوان نباید خود شخص برای تعویض تاچ ال سی دی و تعمیر آن اقدام کند. زیرا انجام این کار به تخصص و تبحر زیادی نیاز دارد. از طرفی برای تعویض تاچ و ال سی دی یک گوشی به دستگاه مخصوص این کار نیاز دارید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم هیچگاه خودتان به صورت سرخود برای تعمیر تاچ و ال سی دی اقدام نکنید. حتی با این کار ممکن است مشکل را حادتر کنید.

 در مواقعی نیز تنها یک قسمت کوچک مثلا گلس گوشی اسیب دیده است. اما با دستکاری شما مشکل چند برابر خواهد شد.

هزینه تعویض تاچ ال سی دی

 

بهترین راه تعویض تاچ ال سی دی چیست؟

در شرایطی که تاچ و ال سی دی شما آسیب دیده باشد بهترین راه مراجعه به یک مرکز تعمیر کاملا مطمئن است. از آن جا که هزینه های تعویض و تعمیر قطعات گوشی بالا است و این کار یک کار کاملا تخصصی است شما باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

 

نکاتی که برای تعمیر تاچ ال سی دی باید رعایت کنید

  • قبل از اقدام برای تعمیر بهتر است رم و سیمکارت را از داخل گوشی خارج کنید.
  • از وارد کردن هرگونه فشار به گوشی جلوگیری کنید.
  • قبل از مراجعه به هر تعمیرکاری تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهید. توجه داشته باشید عده ای افراد سودجو به جای تعمیر گوشی شما شرایط را بدتر خواهند کرد. برای مثال از قطعات تقلبی به جای اصل استفاده می کنند. همچنین ممکن است اطلاعات شخصی شما که در داخل موبایلتان وجود دارد را در معرض عموم قرار دهند. پس حتما قبل از مراجعه به هر تعمیرکاری درباره رزومه کاری و اعتبار آن تحقیقات لازم را انجام دهید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش تعمیر و تعویض تاچ ال سی دی را برایتان بازگو کنیم. البته هنوز هم معتقدیم بهترین راه این است که مراقب گوشی خود باشید و آن را در معرض خطرات و ضربه های مداوم قرار ندهید. به این صورت می توانید برای طولانی مدت از تلفن همراه خود بهره ببرید.

فروشگاه مکس فون با آدرس اینترنتی maxphone.ir یکی از بهترین فروشگاه آنلاین خرید قطعات و لوازم یدکی گوشی در ایران است. این فروشگاه یکی از بزرگ‌ ترین تامین کننده های قطعات گوشی در ایران است. شما می توانید برای خرید تاچ، ال سی دی و هر قطعه دیگری به این فروشگاه مراجعه کنید.

ت ت
کدخبر: 86927 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها