نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی با سامانه‌ ایران‌ساخت

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستمی برای مانیتورینگ و کنترل تاسیسات، تجهیزات برقی و مخابراتی عرضه کردند.

نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی با سامانه‌ ایران‌ساخت
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، جواد خمسه عشری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به طراحی بومی سیستم مانیتورینگ و کنترل تاسیسات و تجهیزات برقی و مخابراتی در این شرکت، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز مبرم به کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلفی همچون حامل‌های انرژی، تردد و استهلاک تجهیزات مهندسان و متخصصان، تصمیم گرفتیم که سیستم مانیتورینگ و کنترل تاسیسات و تجهیزات را طراحی و بومی‌سازی کنیم. این محصول در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها، حامل‌های انرژی و خروج از مدیریت حامل‌ها از روش سنتی به روش بهینه عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه این سامانه، به طور کلی برای نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی طراحی شده و ایزوله بودن ورودی‌های آن، این امکان را فراهم می‌کند جهت اتصال به تجهیزات جانبی مختلف به راحتی کار کند، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی طراحی شده، اما بیشترین کاربرد این سیستم مانیتورینگ تجهیزات تغذیه نیرو مراکز مخابراتی اندازه‌گیری ولتاژ باتری‌ها و وضعیت عملکرد ژنراتورها و اتاق‌های سرور جهت نظارت بر شرایط محیطی و وضعیت اضطراری باتری‌ها و برق سیستم‌ها طراحی شده است.

خمسه خاطر نشان کرد: همچنین این سیستم می‌تواند در شرایط محیطی مختلف دمای موتورخانه ساختمان را تنظیم کند و در صورت بروز هر گونه مشکل به اپراتور خود از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کند. این محصول هم نمونه خارجی دارد و هم توسط شرکت‌های دیگر داخلی تولید می‌شود.

به نقل از معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مدیر عامل این شرکت تنوع و سفارش‌سازی را از مزیت‌های مهم این سامانه نام برد و یادآور شد: قیمت تمام شده محصول ایران‌ساخت، یک‌سوم نمونه خارجی است.

انتهای پیام

ت ت
کدخبر: 88204 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها