بازار ارز به مذاکرات برجامی واکنش سریع نشان داد

اقتصادنیوز نوشت: بازار ارز وطلا دیروز ۹ بهمن ۱۴۰۰ شاهد افزایش همزمان قیمت سکه؛ قیمت دلار و قیمت درهم بود.

بازار ارز به مذاکرات برجامی واکنش سریع نشان داد
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ قیمت دلار در ابتدای هفته جاری بر مدار افزایش قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی که هفته گذشته کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داده بود. دیروز شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ توانست ۲۷۰ تومان بالا برود و بر روی ۲۸ هزار و ۲۳۰ تومان قرار بگیرد.  در بازار متشکل ارزی هم  قیمت دلار ۳۰ تومان پایین رفت و به ۲۴ هزار و ۹۵۸ تومان رسید.  

 

 قیمت درهم اندکی بالا رفت

قیمت درهم دیروز اندکی بالا تر از روز پنجشنبه بود. درهم دیروز ۵۰ تومان بر ارزش خود افزود و با۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد  ۲۸ هزارو ۲۸۲ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.  

 

قیمت سکه افزایش یافت

بازار جهانی طلا دیروز شاهد افت ۲ دلاری قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی در بازار دیروز بر روی ۱۷۹۲ دلار قرار داشت.  

قیمت سکه و طلا هم دیروز بر خلاف هم پیش رفت.  قیمت طلا ۱۸ عیار دیروز ۷ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافت و بر روی ۱ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.   اما قیمت سکه در بازار دیروز افزایش را تجربه کرد. سکه دیروز با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته افزایش ۵۵ هزار تومانی را نشان می دهد. با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۳۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۴.۹۵  درصد بود.

 

خبر جدید از برجام در بازار دلار ایران

اخبار برجامی دیروز هم در بازار دلار تهران مورد توجه معامله گران قرار گرفت. یک نشریه آمریکایی نوشته مذاکرات برای «احیای توافق هسته‌ای ایران» در حال وارد شدن به مرحله نهایی خود است.

یک مقام آمریکایی گفت: هیچ‌کس نباید تعجب کند که ما در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم و در سخت‌ترین مسائل به تصمیم‌گیری‌های سیاسی نیاز داریم، بنابراین همه مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌ها برمی‌گردند.

یک دیپلمات ارشد غربی گفته پیشرفت‌هایی در موضوعات کلیدی از جمله نحوه برداشته‌شدن تحریم‌های اعمال‌شده مجدد و چگونگی محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و از همه مهم‌تر نحوه ترتیب‌بندی این مراحل به دست آمده است.

ت ت
کدخبر: 63660 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    هزار روز از آغاز دولت سیدابراهیم رئیسی گذشت، آیا رئیس جمهور توانسته در این هزار روز به وعده هایی که در انتخابات 1400 داده بود عمل کند؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها