اعلام شرایط سنی و سرانه بیمه کشاورزان و روستائیان

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، فرایند پوشش بیمه‌ای کشاورزان و روستائیان را در سطح کشور اعلام کرد.

اعلام شرایط سنی و سرانه بیمه کشاورزان و روستائیان
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای بیت‌اله برقراری با اشاره به نحوه پوشش بیمه‌ای اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نسبت به ثبت‌نام و پوشش بیمه‌ای اقدام کنند.

وی با اشاره به امر اطلاع رسانی برای آگاه سازی و پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: در این زمینه بزودی قرار است از طرق مختلف و با حضور در سطح روستا‌ها توضیحاتی به افراد متقاضی داده شود.

برقراری با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها برای این گروه از جامعه در نظر گرفته شده است، گفت: بحث بازنشستگی در این بیمه در نظر گرفته شده و موضوع درمان در قالب این بیمه انجام نمی‌شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: محدودیتی برای پذیرش و قرار گرفتن افراد برای استفاده از بیمه وجود ندارد. همچنین در این صندوق ۸ سطح پرداختی برای بیمه شدگان در نظر گرفته شده است و افراد پس از قرار گرفتن زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دوران بازنشستگی مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: کسانی که وارد این صندوق شوند باید ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند که پرداخت حق بیمه از ۱۸ سالگی آغاز و سن بازنشستگی در این صندوق نیز ۶۵ سال در نظر گرفته شده است.

برقراری در ارتباط با پرداخت سرانه بیمه شدگان گفت: در سطح یک بیمه شده ماهیانه ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند و مابقی را دولت پرداخت می‌کند. در سطح ۸ نیز از سوی بیمه شده ۹۵ هزار تومان به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود و دولت نیز سهم خود را پرداخت می‌کند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در سایر سطوح نیز حق بیمه پرداختی از سوی بیمه شده و دولت متفاوت است.

ت ت
کدخبر: 56832 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها