دلار برگشت

قیمت دلار بعد از آرامش سیاسی هفته‌های گذشته با افت پلکانی به کف کریدور ششم برگشته است. تجارت‌نیوز در گفتگو با کامبیز افسری، کارشناس اقتصادی به بررسی دلایل کاهش قیمت دلار پرداخته و روند قیمت این اسکناس در هفته‌های آتی را بررسی کرده است.

 دلار برگشت
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، کاهش پلکانی قیمت دلار طی روز‌های گذشته در حالی اتفاق افتاد که بازار از تنش‌های سیاسی دور شده و سیاست‌گذار نیز از این آرامش برای مهار رشد اسکناس آمریکایی بهره می‌گیرد. کارشناسان اقتصادی ماه‌های خرداد و تیر را موسم قرارگرفتن قیمت دلار در کف می‌دانند و معتقدند در هفته‌های آتی، اسکناس دلار با حمایت سیاست‌گذار به کریدور ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد.

در همین راستا کامبیز افسری فعال بازار ارز در گفتگو با تجارت‌نیوز به دلایل کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «تنش‌های سیاسی هفته‌های گذشته رفع شده و بازار‌ها از شرایط بحرانی دور شده‌اند؛ علاوه بر آن، رکود بازار‌های موازی نظیر طلا به کاهش قیمت دلار دامن زده است.»

وی با اشاره به اعتصاب طلافروشان و رکود در خرید و فروش طلا اظهار کرد: «یک سر بازار ارز به بازار‌های تجاری موازی وصل است؛ بنابراین وقتی در بازار طلا خرید و فروشی انجام نمی‌شود از گردش مالی جلوگیری می‌شود و همین موضوع در بازار ارز تاثیر می‌گذارد و قیمت‌ها نزولی می‌شوند.»

 کاهش قیمت دلار ادامه دارد

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه اردیبهشت، فصل تجاری خوبی نیست، خاطرنشان کرد: «علاوه بر بازار ارز سایر کسب‌وکار‌ها نیز رونق چندانی ندارند. این عوامل همگی دست به دست هم داده که بازار ارز، نزولی و تقاضا پایین باشد.»

وی افزود: «به نظر می‌رسد بازار نزولی ارز فعلا ادامه دارد و این کاهش قیمت در خرداد نیز همچنان پابرجاست. در خرداد با توجه به اینکه ساعت کار بانک‌ها و ادارات کم می‌شود، بازار ارز نزولی‌تر هم خواهد شد.»

افسری خاطرنشان کرد: «سیاست‌مدار‌ها و بانک‌ها در مواقع کاهشی بازار سعی می‌کنند با انتشار اخبار و برخی اقدامات، نزول فصلی بازار را به حساب خود تمام کنند و این موضوع را به حساب خود می‌گذارند.»

وی اظهار کرد: «فروش و حراج سکه، اخباری در خصوص مذاکرات برجام یا اخباری مبنی بر آزادسازی دلار‌های بلوکه شده از جمله مانور‌هایی است که توسط بانک مرکزی انجام می‌شود، تا سرعت شیب نزولی را بیشتر کند.»

ت ت
کدخبر: 213682 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها