شرط تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمت اعلام شد

وزیر آموزش و پروش گفت: اگر سازمان اداری و استخدامی اجازه بدهد، می‌توانیم معلمان خرید خدمت خود را بصورت «قرارداد کار مُعین» پذیرش کنیم.

 شرط تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمت اعلام شد
بیشتر بخوانید:

معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش” به معلمانی گفته می‌شود که در استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش نیستند و این وزارت در صورت اعلام نیاز و کمبود نیرو در مدارس کشور، به اندازه نیاز ساعت آموزشی خود نیرو جذب می کند.

ضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری «گردهمایی بزرگ نومعلمان تمدن‌ساز استان اصفهان” در پاسخ به وضعیت معلمان خرید خدمت  اظهار داشت: قانون اجازه نمی‌دهد در مسیری غیر از آزمون، معلمی را جذب کنیم اما این مساله را در مجلس با اعتقاد عرض کردم که ما آمادگی داریم تا معلمانی را که گزینش شده و عملکرد آنها به تایید رسیده است، جذب کنیم.

وی تصریح کرد: البته سازمان اداری و استخدامی باید مجوز بدهد تا ابتدا بصورت قرارداد کار معین، آنها را تبدیل وضعیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در سالجاری نیز چهار هزار نفر از این معلمان پذیرفته شدند و درواقع آزمون امسال طوری طراحی شده بود که معلمان خرید خدمت امتیاز بیشتری داشته باشند.

صحرایی بیان داشت: تا زمانی که این معلمان در آزمون استخدامی قبول شوند، پیشنهاد ما این است و این آمادگی را هم در وزارتخانه داریم که این افراد بصورت قرارداد کار معین به فعالیت خود ادامه دهند تا با آسودگی خاطر به فعالیت آموزشی بپردازند.

به گزارش ایرنا، امروز همزمان با ورود وزیر آموزش و پرورش به اصفهان، جمعی از معلمان خرید خدمت در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی در محل سخنرانی وی در استان حضور یافته و در باره ضرورت روشن شدن آینده شغلی خود مُطالبه‌گری کردند.

جذب معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش ۱۴۰۲ در راستای به کارگیری نیروی جایگزین در صورت نیاز به نیرو بوده که داوطلبان در این نام نویسی بایستی از شرایط در نظر گرفته شده برخوردار باشند. اطلاع از موعد ثبت نام خرید خدمات آموزش و پروش از موارد مهمی بوده که افراد به دنبال آگاهی از آن هستند. بر همین اساس در زیر در ارتباط با این موضوع صحبت شده که قابل مشاهده می باشد.

زمان ثبت نام خرید خدمات آموزش و پرورش ۱۴۰۲ بستگی به نیاز به نیروی تدریس و بودجه در نظر گرفته شده خواهد داشت. موعد استخدام خرید خدمات آموزشی ۱۴۰۲ در هر استان متفاوت بوده و یکسان نمی باشد. با این حال ممنوعیت به کارگیری نیروی جدید خدمات آموزش و پرورش موجب شده تا استخدامی در این باره صورت نگیرد. پس با توجه به این مطلب نمی توان زمانبندی مشخصی در راستای جذب نیروی خرید خدمات آموزش و پرورش تعیین کرد.

شرایط خرید خدمات آموزش و پرورش ۱۴۰۲

استخدام معلمان خرید خدمت آموزش و پرورش بر اساس بودجه تعیین شده توسط سازمان امور اداری و استخدامی انجام خواهد شد. افراد در بازه زمانی نامعین این قابلیت راداشته تا با توجه به ثبت نامی هر استان فرآیند جذب را طی نمایند. اطلاع از شرایط ثبت نام خرید خدمات آموزش و پرورش از موارد مهمی بوده که در زیر به آن پرداخته شده است. در زیر در ارتباط با شرایط عمومی و شرایط اختصاصی مورد نیاز توضیحاتی ارائه شده است.

شرایط عمومی

نیروی خرید خدمات آموزش و پرورش جهت استخدام به مانند دیگر مشاغل دولتی نیاز به برخورداری از برخی از شرایط عمومی داشته که بایستی مورد توجه قرار گیرد. شرایط عمومی ثبت نام خرید خدمات آموزش و پروش در راستای  اطلاع داوطلبان در زیر شرح داده شده و قابل مشاهده خواهد بود.

ت ت
کدخبر: 185293 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها