خبر خوش سازمان بهزیستی برای مددجویان

۵۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی روز یکشنبه 15 بهمن 1402 به خانواده‌های دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و ایتام استان زنجان واگذار شد.

خبر خوش سازمان بهزیستی برای مددجویان
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در مراسم واگذاری مسکن به جامعه هدف که به صورت نمادین در شهرستان سجاس برگزار شد، افزود:برای افتتاح ۵۰ واحد مسکن شامل ۴۰ واحد روستایی و ۱۰ واحد شهری برای مددجویان تحت پوشش با اولویت افراد دارای معلولیت واگذار، اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال هزینه شده است و این خانوارها در مجموع از معافیت های انشعاباتی و هزینه صدور پروانه ساختمانی نیز بهره مند شده اند.

روح الله خدابنده لو در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی دریافت کمک هزینه بلاعوض مسکن، یادآور شد: افراد دارای معلولیت و مددجویان معرفی شده باید دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه ارمغان باشند، همچنین پرداخت کمک هزینه بلاعوض به افرادی که قبلا از کمک هزینه بلاعوض مسکن بهره مند شده اند، ممنوع است.

خدابنده لو با تاکید بر اینکه کمک هزینه بلاعوض خرید مسکن فقط شامل مددجویان شهری است، افزود: کمک هزینه بلاعوض احداث مسکن با نظارت دستگاه های نظارتی در شهر و روستا امکانپذیر است.

این مسوول به طرح های حمایتی وزارت راه و شهرسازی (مسکن ملی) اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۲۵ خانوار اعم از خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول، تک معلول و زنان سرپرست خانوار از کمک بلاعوض مسکن ملی به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن بانک های عامل در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، ۸۰۰ میلیون ریال و در شهرهای بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر، یک میلیارد ریال است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان ۳۸۲ واحد مسکن مددجویی طی ۳۰ ماه گذشته و در سال جاری ۱۲۶ مسکن به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

ت ت
کدخبر: 199778 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها