سود مرحله دوم سهام عدالت را در این تاریخ برداشت کنید!

قسمت اول سود سهام عدالت در دی ماه واریز شد و قسمت دوم سود سهام عدالت در اواخر اسفند به حساب مشمولان واریز می شود.

 سود مرحله دوم سهام عدالت را در این تاریخ برداشت کنید!
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از کارگزاری بیدار، سهام عدالت در دولت نهم با هدف توزیع ثروت بین اقشار کم برخوردار و کاهش سود دولت از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ایجاد شد. سبد سهام عدالت متشکل از سهام شرکت‌های دولتی است که تا اواسط سال 99 قابلیت فروش سهام عدالت وجود نداشت اما پس از آن امکان آزادسازی سهام عدالت و فروش بخشی از سهام فراهم گردید. کسانی که سهام خود را نگهداری کردند، سود سهام عدالت را سالانه دریافت کردند.

سود سهام یک امر با اهمیت در سرمایه گذاری است و دارندگان سهام عدالت به طور مکرر آخرین اخبار سود سهام عدالت 1402 را پیگیری می‌کنند. به بهانه مرحله جدید واریز سهام عدالت، در این مقاله از سری مقالات آموزشی کارگزاری بیدار قصد داریم درباره زمان واریز مرحله اول و مرحله دوم سود سهام عدالت و مبلغ سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه دهیم.

سود سهام عدالت 1402

در حال حاضر سود سهام عدالت برگرفته از سودسازی 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است که طبق اطلاع رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، طی دو مرحله در سال 1402 به حساب سهامداران واریز می‌شود. بخش اول سود سهام عدالت در دی ماه 1402 واریز شد و آخرین واریزی سود سهام عدالت در اواخر سال در اسفند ماه پرداخت می‌شود.

 مبلغ سود سهام عدالت به ارزش پرتفوی هر سهامدار بستگی دارد. طبق اعلام شورای عالی بورس پرداخت سود سهام عدالت در آذر ماه برای دارندگان سهام عدالت به ارزش 532 هزار تومان به مبلغ 730 هزار تومان و دارندگان سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان به مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان می‌باشد. این مبلغ به حساب شبای سهامداران که در سامانه سجام ثبت کرده‌اند، واریز می‌شود.

سود سهام عدالت جاماندگان چه می شود؟

شاید برای بسیاری از جاماندگان سهام عدالت سوال پیش آید که چطور می‌توانند سهام عدالت داشته و سود دریافت کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در سال جاری 5 میلیون نفر ایثارگر و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، سهام عدالت دریافت کردند. میزان سود سهام عدالت بهزیستی و کمیته امداد در سال جاری بین یک تا 2 میلیون تومان خواهد بود و پرداخت سهام عدالت الباقی سهامداران جدید به سال آینده موکول شد.

ت ت
کدخبر: 198944 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها