خبر خوش، واریز یارانه 800 هزار تومان به حساب خانوارها

یارانه نقدی در ایران نام مخصوصی است که برای برنامه‌های کمک مالی دولت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه استفاده می‌شود.

خبر خوش، واریز یارانه 800 هزار تومان به حساب خانوارها
بیشتر بخوانید:

به گزارش زنهار، یارانه نقدی در ایران نام مخصوصی است که برای برنامه‌های کمک مالی دولت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه استفاده می‌شود. یارانه نقدی با هدف حمایت از افراد کم‌درآمد و محروم شکل گرفته‌اند و در داخل کشور و حتی در برخی از کشورهای دیگر نیز توجه ویژه‌ای به آن‌ها شده است.یارانه نقدی در ایران به ویژه با افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه‌های معیشتی، برای بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد و ضعیف، اهمیت ویژه‌ای دارد.هدف اصلی برنامه‌های یارانه نقدی در ایران، تامین کمک‌های مالی به خانواده‌ها و افرادی است که در برابر شرایط اقتصادی نامساعد، دچار نیاز به کمک مالی هستند. این یارانه نقدی به صورت نقدی یا غیرنقدی ارائه می‌شود و بر اساس شاخص‌هایی همچون درآمد خانوار، تعداد اعضا و سایر شرایط مشخص می‌شود.

این در حالی است که با پایان اقساط وام یک میلیون تومانی سرپرستان خانوار مبلغی از سرجمع یارانه خانوار کسر نخواهد شد.

 بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ ها؛ یکصد و پنجاه و یکمین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به شهریورماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفته که قرار است از مهر ۱۴۰۲ یارانه دارو به جای پرداخت به بیمه‌ها، به مصرف کننده نهایی یعنی داروخانه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی اختصاص پیدا کند.

بنابر آنچه که رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان داشته است، مسیر پرداخت یارانه دارو از پاییز تغییر خواهد کرد.

علی عسگری رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفته که قرار است از مهر ۱۴۰۲ یارانه دارو به جای پرداخت به بیمه‌ها، به مصرف کننده نهایی یعنی داروخانه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی اختصاص پیدا کند.

وی افزود: با اختصاص یارانه دارو به مصرف‌کننده نهایی، داروخانه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی دلگرم می‌شوند که اگر دارویی را عرضه کردند، مطالبات آن‌ها می‌تواند به سرعت بازگردد. البته آن‌ها هم باید به ما تضمین بدهند که در زنجیره عمل کنند و بعد از دریافت مطالبات خود، مطالبات شرکت‌های توزیع دارو را بپردازند تا توزیع کننده هم مطالبات تولیدکننده دارو را بپردازد و در این صورت زنجیره تأمین دارو به درستی عمل خواهد کرد.

در همین راستا، مهدی پیرصالحی نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران، در گفتگو با مهر، از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: پرداخت یارانه دارو به مرحله آخرتر که داروخانه یا بیمار است، برسد؛ بهتر است.

وی در پاسخ به این سوال که با اجرای این روش احتمال بروز تخلف و آمار بیماران برای دریافت یارانه دارو افزایش یابد، افزود: بروز تخلف در همه جا ممکن است، اما اگر به درستی کنترل شود؛ این احتمال خیلی کم می‌شود.

پیرصالحی ادامه داد: با توجه به اینکه همه بیماران دارای کد ملی و حساب بانکی هستند، بعید به نظر می‌رسد چنین تخلفی رخ دهد.

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران، افزود: نکته دیگر اینکه، پرداخت یارانه همچنان بر اساس سهم بیمه محاسبه خواهد شد و این بیمه‌ها هستند که نسخه را تأیید می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه احتمال دارد با تغییر مسیر پرداخت یارانه دارو به مصرف‌کننده نهایی شاهد تخلفاتی باشیم، گفت: تخلف در همه ابعاد و زمینه‌ها ممکن است بروز کند، اما با کنترل و نظارت دقیق، احتمال تخلف کاهش می‌یابد.

سرپرست سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: ماهانه به میزان ۲۶ هزار میلیارد تومان یارانه معیشتی به حساب ۷۸ میلیون نفر در کشور واریز می‌شود.

علی عسگری  افزود: هر ماه علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، حدود ۳.۷ میلیارد تومان به حساب خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی واریز می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این پرداخت ها، یارانه نان و دارو هم داریم که حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب امسال برای یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب امسال برای یارانه دارو است.

ت ت
کدخبر: 175389 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها