این استان‌ها بارانی می‌شوند| خنک شدن هوا در چند استان تا ۱۲ درجه

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

این استان‌ها بارانی می‌شوند| خنک شدن هوا در چند استان تا ۱۲ درجه
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) به‌تدریج‌، با شمالی‌ شدن جریان‌ها از سوی دریای خزر در مناطقی‌ از اردبیل‌، گیلان، مازندران و ارتفاعات‌ گلستان رگبار پراکنده باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید رخ‌ می‌دهد. در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام و پایدار حاکم‌ است.

جمعه‌، علاوه بر سواحل‌ شمالی‌ کشور، در شمال استان‌های آذربایجان شرقی‌ و خراسان شمالی‌ و بعدازظهر در برخی‌ نقاط‌ هرمزگان و جنوب‌ فارس‌ رگبار باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود.

شنبه‌ در غرب‌ گیلان و شمال استان‌های اردبیل‌، آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌ بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد.

یکشنبه‌، با تقویت‌ جریان‌های شمالی‌ روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی‌ از خراسان شمالی‌، اردبیل‌، آذربایجان شرقی‌ و شمال آذربایجان غربی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید همراه با کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

دوشنبه‌ بارش‌ در غرب‌ مازندران، گیلان، مناطقی‌ از اردبیل‌ و شمال آذربایجان شرقی‌ ادامه‌ خواهد داشت‌ و وزش‌ باد در نوار شمال شرق‌ و شرق‌ کشور افزایش‌ می‌یابد.

دمای هوا طی‌ روزهای پنجشنبه‌ و جمعه‌ در شمال غرب‌، دامنه‌های جنوبی‌ البرز و استان‌های ساحلی‌ دریای خزر کاهش‌ می‌یابد.

همچنین‌ یکشنبه‌ در کل‌ نوار شمالی‌ کشور دما به طور محسوسی‌ کاهش‌ می‌یابد که‌ پنجشنبه‌ کاهش‌ دما در استان‌های اردبیل‌ و گیلان بین‌ ۸ تا ۱۰ درجه‌ و یکشنبه‌ بین‌ ۵ تا ۸ درجه‌ است‌.

روز یکشنبه‌ کاهش‌ دما در خراسان شمالی‌ بین‌ ۸ تا ۱۲ درجه‌ و در استان‌های مازندران، گلستان و سایر مناطق‌ شمال غرب‌ بین‌ ۴ تا ۷ درجه‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

تنگه‌ هرمز از امروز تا بعدازظهر جمعه‌ و دریای خزر نیز پنجشنبه‌ و بعدازظهر شنبه‌ تا دوشنبه‌ مواج‌ است‌.

شنبه‌ در بخش‌هایی‌ از نوار غربی‌ کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی‌ البرز و روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه‌ در بخش‌هایی‌ از مرکز، دامنه‌های جنوبی‌ البرز، شمال شرق‌ و شرق‌ کشور وزش‌ باد شدید روی می‌دهد.

ت ت
کدخبر: 175099 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها