گل سوم تیم ملی به هنگ کنگ در دقیقه 56 /هت تریک مهدی طارمی

تیم ملی فوتبال کشور امروز مقابل هنگ کنگ بازی می کند.

گل سوم تیم ملی به هنگ کنگ در دقیقه 56 /هت تریک مهدی طارمی

شاگردان قلعه‌نویی موفق شدند با دبل مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی، نیمه نخست دیدار با هنگ‌کنگ را با برتری دو بر یک به پایان برسانند.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته پنجم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و در گروه E، تیم ملی ایران باید در هنگ کنگ به مصاف این کشور آسیایی برود. دیداری که در بازی رفت و در تهران با برتری پرگل چهار بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید.

تیم ملی با کسب سه پیروزی و یک تساوی و با ۱۰ امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان، در رتبه اول جدول گروه خود قرار دارد و برای اینکه رتبه خود را قبل از بازی با ازبک‌ها در خطر نبیند، باید از سد میزبان خود بگذرد.

تیم ملی در چند وقت اخیر دو بازی با هنگ کنگ داشته و برای سومین بار با به مصاف این تیم می رود. سپیدپوشان ایرانی در بازی رفت با نتیجه اشاره شده از سد هنگ‌ کنگ به راحتی گذشتند اما در بازی دوم که در مرحله گروهی جام ملت های آسیا در قطر بود، تیم ملی به سختی و با تک گل مهدی قایدی توانست به برتری برسد و باید دید در سومین بازی در مدت اخیر نتیجه چگونه خواهد بود.

دو تیم ۸ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که نتایج به طرز یک طرفه‌ای به سمت یوزهای ایرانی است و تیم ملی در هفت مسابقه به برتری رسیده و فقط یک بار در یک مسابقه دوستانه که ۴۷ سال گذشته برگزار شده، با یک گل شکست خورده است. همچنین در این ۸ دیدار، تیم ملی ۱۷ بار دروازه حریف را گشوده و‌ فقط ۲ بار دروازه‌اش باز شده است.

هنگ کنگ اما سرمربی خود را نسبت به دو بازی اخیر تعویض کرده و با کادر فنی جدید، برای اولین بار مقابل ایران قرار می‌گیرد و از آن طرف هم امیر قلعه‌نویی در سومین تقابل خود به دنبال سومین پیروزی برابر این تیم است.

برترین گلزن ایران به هنگ کنگ هم سردار آزمون و غفور جهانی با سه گل زده هستند که آزمون این فرصت را دارد که با گلزنی در بازی فردا به تنهایی در صدر قرار گیرد. 

نتیجه بازی گذشته: ایران با یک گل از سد میزبانش ترکمنستان گذشت و هنگ کنگ هم با سه گل از میزبانش ازبکستان شکست خورد.

وضعیت در جدول: ایران با ۱۰ امتیاز در رتبه نخست قرار دارد و هنگ کنگ با یک امتیاز و تفاضل گل کمتر، تیم چهارم گروه است.

هفته پنجم مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

هنگ کنگ - ایران

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ساعت ۱۵:۳۰

ترکیب هنگ‌کنگ

یاپ هونگ فای، لئون جونز، ژوزه د سوزا گونکالوس، زی‌نام یوئه، وان سیو جان، تان چون لوک، چان شینیچی، جونینیو، چان‌مینگ رابی وو، هی وی ما، مت اور

سرمربی: ولفگانگ لویسر

ترکیب ایران

پیام نیازمند، آریا یوسفی، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، مهدی قایدی، سردار آزمون

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح گل‌ها

هنگ کنگ صفر - ایران یک (دقیقه 12؛ مهدی طارمی): پنالتی به دست آمده برای ایران روی ارسال قایدی را مهدی طارمی برخلاف جهت یاپ هونگ فای که سمت چپ را نشانه رفته بود، تبدیل به گل کرد.

هنگ کنگ یک - ایران یک (دقیقه 14؛ هی وی ما): اشتباه پیاپی در سمت راست زمین ایران کاری کرد تا تان چون لوک صاحب توپ شود و ضدحمله بزند که ارسال زمینی این بازیکن از جناح چپ را هی وی ما از بین پاهای پیام نیازمند به تور دروازه چسباند و کار را به تساوی کشید.

هنگ کنگ یک - ایران 2 (دقیقه 34؛ مهدی طارمی): در حالی که دروازه‌بان هنگ کنگ به سمت راست شیرجه رفته بود، مهدی طارمی با ضربه چیپ دومین گل خود و ایران را به ثمر رساند.

هنگ کنگ یک - ایران 3 (دقیقه 57؛ مهدی طارمی): حرکت مهدی قایدی در محوطه جریمه هنگ‌کنگ و پاس در عرض او را مهدی طارمی با شوت فنی و دیدنی به کنج دروازه فرستاد تا هت‌تریک کند و گل سوم ایران با این ضربه دیدنی زده شود.

لحظات حساس:

دقیقه 5: پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که چرخش و شوت پای چپ دیدنی این بازیکن به تیرک افقی اصابت کرد و با بدشانسی ایران تبدیل به گل نشد.

دقیقه 5: سخت‌گیری قایدی و طارمی در گرفتن توپ از بازیکنان هنگ کنگ و در ادامه ضربه تماشایی سردار آزمون را یاپ هونگ فای برگشت داد و در نهایت یک کرنر برای ایران به دست آمد.

دقیقه 6: ارسال خطرناک ابوالفضل جلالی از کرنر سمت راست زمین را مدافعان هنگ کنگ به شکل ناقص دفع کردند و دو ضربه سر و ایجاد فرصت توسط محمد قربانی را مهاجمان نتوانستند استفاده کنند تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه 11: ارسال مهدی قایدی از سمت راست زمین به دست جونز برخورد کرد تا داور عمانی نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه 19: پاس در عمق سامان قدوس در شرایط سختی در موقعیت تک به تک به جهانبخش رسید که هونگ فای با خروج به موقع توپ را جمع کرد.

دقیقه 20: حرکت مهدی طارمی در محوطه جریمه هنگ کنگ، سرتوپ و شوت زمینی کم قدرت او را گلر حریف در دست گرفت.

دقیقه 21: نزدیک بود دروازه ایران روی ارسال جونینیو و اشتباه حزباوی باز شود که دفع توپ او به کرنر رفت.

دقیقه 32: پاس بلند دیدنی سامان قدوس به پشت مدافعان هنگ کنگ را مهدی طارمی با فرار سریع تبدیل به موقعیت جدی کرد که یاپ هونگ فای با خروج از دروازه روی او مرتکب خطا شد تا داور عمانی برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه 39: طارمی به شکل ناباورانه نتوانست دروازه خالی هنگ کنگ را باز کند و پاس کات‌بک آریا یوسفی را به بیرون زد.

دقیقه 42: سردار آزمون روی توپ ارسالی از سمت چپ زمین صاحب موقعیت شد که چرخش و شوت او به اوت رفت.

 

ت ت
کدخبر: 219173 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها