پیش‌بازی قطر - ایران؛ برای فینال بجنگ!

تیم ملی برای رسیدن به فینال جام ملت‌ها باید از سد تیم‌ میزبان بگذرد.

پیش‌بازی قطر - ایران؛ برای فینال بجنگ!

به گزارش منیبان، این بازی در حالی به میزبانی قطر برگزار خواهد شد که در چند روز اخیر محل برگزاری ورزشگاه بسیار بحث‌برانگیز شده و عنابی‌پوشان در نظر داشتند با تغییر ورزشگاه، در استادیوم البیت از یوزهای ایرانی پذیرایی کنند که درنهایت مقرر شد ورزشگاه الثمامه میزبان این مسابقه حساس باشد. در همین راستا برخلاف مقررات تیم میزبان به جای هشت درصد، چهار درصد ظرفیت محل برگزاری بازی را به تماشاگران ایرانی اختصاص داده که این موضوع با اعتراض طرف ایرانی مواجه شده است.قطر باوجود اینکه مرحله گروهی را با ۹ امتیاز کامل و بدون گل خورده سپری کرد ولی آن‌ها در دو بازی مرحله حذفی خود برابر فلسطین و ازبکستان دروازه خود را باز شده دیدند و مسابقه راحتی را برای صعود سپری نکردند. در سمت مقابل ایران هم تیمی است که با برد تمام بازی‌ها در مرحله گروهی صعود کرد و با اینکه در امر گلزنی موفق بوده ولی به جز بازی با هنگ‌کنگ در هیچ دیدار دیگری نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد.

آخرین تقابل دو تیم: آخرین بازی دو تیم به یک دیدار دوستانه چند ماه گذشته بازمی‌گردد که شاگردان قلعه‌نویی توانستند در روز درخشش محمدحسین کنعانی‌زادگان و دبل این مدافع با چهار گل از سد قطر تحت هدایت کارلوس کی‌روش در تورنمنت چهارجانبه اردن بگذرند.آمار به سود ایران: نکته دلگرم کننده دیگر برای اردوی ایران اینکه تیم ملی در شش تقابل اخیر خود با قطر همواره برنده بوده و در ۱۰ دیدار اخیر خود با عنابی‌پوشان هم شکستی نداشته تا آخرین شکست ملی‌پوشان برابر قطر به ۱۵ سال گذشته و یک بازی دوستانه برگردد که این تیم با هدایت برنو متسو فقید با نتیجه ۳ بر ۲ از سد تیم ملی تحت هدایت افشین قطبی گذشت؛ دیداری که میلاد زنیدپور و احسان حاج‌صفی برای ایران موفق به گلزنی شدند.

تنها برد قطر در یک بازی رسمی: اما آخرین و البته تنها پیروزی قطری‌ها در یک بازی رسمی برابر ایران مربوط به ۲۷ سال گذشته است. جایی که حریف فردای ایران توانست در مسابقات انتخابی جام‌جهانی با نتیجه ۲ بر صفر از سد تیم ملی که هدایت آن بر عهده محمد مایلی‌کهن بود، بگذرد و دو پیروزی دیگر قطر برابر ایران در دو‌ بازی دوستانه بوده است.

امیر به دنبال هت‌تریک: این مسابقه سومین تقابل امیر قلعه‌نویی با قطر به عنوان سرمربی است. مرد اول نیمکت ایران در دو تقابل قبلی موفق به کسب دو پیروزی شده و اصلاً دوست ندارد این رکورد صد در صدی را در بازی فردا از دست بدهد. در مقابل مارکز اسپانیایی برای اولین بار تیمش را آماده تقابل با ایران خواهد کرد و باید دید چه نتیجه‌ای حاصل کار وی در اولین رویارویی خواهد بود.

مراقب این دو بازیکن باشید: اکرم عفیف و المعز علی دو بازیکن شناخته‌شده قطری هستند که برچسب میلیون یورویی هم در سایت ترانسفر مارکت دارند. دو بازیکنی که به ترتیب در السد و الدحیل توپ می‌زنند و به واسطه بارها بازی مقابل نمایندگان باشگاهی ایران مورد شناخت اکثر علاقه‌مندان به فوتبال ایران هستند. عفیف سابقه انتخاب به عنوان مرد سال آسیا را هم دارد و در این بازی‌ها گلزن‌ترین بازیکن عنابی بوده است.

سردار به دایی می‌رسد؟ اما همانند اکثر رویارویی‌های ایران، علی دایی برترین گلزن یوزها برابر قطر با چهار گل زده است. علیرضا نیکبخت واحدی و‌ سردار آزمون مردان سه گله ایران هستند که سردار این فرصت را دارد با به ثمر رساندن گل دوم خود در جام به علی دایی در تقابل‌های ایران و قطر برسد.

نتیجه بازی گذشته: قطر پس از تساوی یک بر یک برابر ازبکستان در وقت‌های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ برنده شد و ایران هم با نتیجه ۲ بر ۱ از سد ژاپن گذشت.

ت ت
کدخبر: 200089 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها