ضربه جبران ناپذیر یحیی به پرسپولیس

پرسپولیس روزهای بدی را با یحیی گل محمدی پشت سر می گذارد.

ضربه جبران ناپذیر یحیی به پرسپولیس
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ پرسپولیس تهران در چند سال گذشته در بازار نقل و انتقالات عملکرد عجیبی داشته. آن‌ها از یک سو ستاره‌های زیادی به خدمت گرفتند و از سوی دیگر با از دست دادن چند ستاره حالا نگران کاستی‌های ترکیب تیم‌شان هستند.

در پایان هفته‌ی سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس با یک بازی کمتر نسبت به رقبا در رده‌ی پنجم جدول قرار دارد. حتی با فرض کسب این سه امتیاز عقب افتاده هم باز پرسپولیسی‌ها رنگ صدر جدول را نمی‌بینند. اینکه چطور بهترین تیم یک دهه‌ی اخیر فوتبال ایران به اینجا رسیده را شاید باید در برخی تصمیمات عجیب گرفته شده در این تیم جست‌وجو کرد.پرسپولیس در حالی در هفته‌ی سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر اولین گل نبیل باهویی را جشن گرفت که خرید این بازیکن خارجی بی‌کیفیت و از دست دادن چند ستاره از مهم‌ترین چالش‌های این تیم تا اینجای فصل است. به گفته‌ی همه‌ی کارشناسان مشکل پرسپولیس تا اینجای فصل نداشتن مهاجم تمام کننده‌ی خوب است. اگرچه این تیم در فصل نقل و انتقالات خوب عمل کرد و ستاره‌های زیادی را به خدمت گرفت، اما ناتوانی در جذب مهاجم با کیفیت از یک سو و از دست دادن ستاره‌ای، چون آل‌کثیر که با نظر مستقیم یحیی گل محمدی از این تیم جدا شد، به پاشنه‌ی آشیل این تیم تبدیل شده است. اگر یحیی گل‌محمدی باید درباره‌ی عملکردش به سوالی پاسخ دهد آن سوال این است که چرا در این فصل با جدایی آل‌کثیر موافقت کرده است؟البته درباره‌ی عملکرد یحیی گل محمدی در این چند سال سوال‌های زیادی وجود دارد. برای نمونه شاید بزرگترین سوال از یحیی گل‌محمدی این است که چرا در بازی گرفتن از بهترین بازیکن لیگ ایران ناتوان بوده؟ بی شک بهترین بازیکن دو فصل اخیر فوتبال ایران رضا اسدی است. بازیکنی که فصلی پیش در تراکتور درخشید و رقابت شانه به شانه‌ای برای آقای گلی با شهریار مغانلو داشت و در این فصل هم تا اینجای کار با ۸ گل و ۳ پاس گل موثرترین بازیکن لیگ است.

همین بازیکن، اما دو فصل پیش در پرسپولیس یحیی گل محمدی یک بازیکن معمولی و روی اعصاب بود که تماشاگران آرزوی تعویضش را می‌کردند. اسدی به یکباره و با انتقال از پرسپولیس به تراکتور تبدیل به ستاره نشده است. او پیش از پیوستن به پرسپولیس هم به عنوان یک ستاره آینده‌دار شناخته می‌شد و با رفتن از پرسپولیس هم به مهم‌ترین مهره‌ی فوتبالی ایران در این دو فصل تبدیل شده است. به این ترتیب یحیی گل‌محمدی احتمالا بهترین خرید پنج سال اخیر پرسپولیس را خیلی راحت از دست داد و با عدم توانایی در بازی گرفتن در این ستاره یک نقطه تاریک در کارنامه‌اش باقی گذاشته است.پرسپولیس که تیم پر ریخت و پاشی در فصل‌های نقل و انتقالاتی گذشته بوده حالا بد نیست یک بازنگری در تصمیماتش هم داشته باشد. چطور آن‌ها به راحتی بهترین ستاره‌ی فوتبال ایران را به دست آوردند و چگونه خیلی راحت او را از دست دادند؟

ت ت
کدخبر: 192837 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها