بدترین آمار پرسپولیس؛ امپراطوری یحیی چگونه سقوط کرد؟

پرسپولیس برای ششمین بازی پیاپی، در پیروزی ناکام ماند و حالا از اهداف و رویاهای این فصل، کاملا دور شده است.

بدترین آمار پرسپولیس؛ امپراطوری یحیی چگونه سقوط کرد؟
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ شکست عجیب در خانه مقابل الدحیل، پرسپولیس را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد. سرخپوشان که برای صعود نیاز به پیروزی در این مسابقه داشتند، فقط 2 دقیقه از حریف‌شان جلو بودند. خوردن گل مساوی زودهنگام، از دست دادن پنالتی دقایق آخر و بلافاصله دریافت گل دوم، بدترین سناریویی بود که پرسپولیسی‌ها در این بازی انتظارش را داشتند. حالا پرونده پرسپولیس، در لیگ قهرمانان آسیا بسته شده و این تیم، در بدترین روزهای دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی به سر می‌برد. پیش از این، سابقه نداشت پرسپولیس و یحیی در 6 بازی پیاپی، نتوانند برنده شوند.

روزگار خوش

از آخرین برد پرسپولیس، 42 روز می‌گذرد و این انتظار، حداقل تا 4 روز دیگر و بازی با هوادار تمدید خواهد شد. پرسپولیس 42 روز قبل، در ورزشگاه آزادی استقلال تاجیکستان را برد و دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان را، با 6 امتیاز تمام کرد. آن‌ها از دور برگشت لیگ قهرمانان، فقط 4 امتیاز لازم داشتند تا تقریبا از صعود مطمئن باشند. در لیگ برتر هم پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر بود. روزگار خوش و رویایی که در این مدت، به کابوس تبدیل شده است.

4 امتیاز از 6 بازی

پرسپولیس در این 42 روز، 6 مسابقه انجام داده و هیچکدام را نبرده است. آن‌ها ابتدا مقابل ملوان، متوقف شدند و صدر جدول لیگ برتر را به استقلال هدیه دادند. سپس در بازی خانگی با صنعت نفت، در پیروزی ناکام بودند و نتوانستند صدرجدول را، از استقلالی که در آن هفته متوقف شده بود پس بگیرند. پرسپولیس سپس در لیگ قهرمانان آسیا، در بازی حیاتی با استقلال تاجیکستان 1-1 مساوی کرد و امتیازات حساس مسابقه را از دست داد. باخت به سپاهان در اصفهان، باعث شد تیم ژوزه مورایس با 4 امتیاز منفی، در جدول بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد. پرسپولیس در لیگ قهرمانان، به عربستان رفت و با وجود 10 نفره شدن النصر در همان دقایق ابتدایی، نتوانست به پیروزی برسد. شکست خانگی مقابل الدحیل هم، حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرد.

وضعیت قرمز

پرسپولیس پس از 4 مساوی و دو شکست، حالا شرایط کاملا متفاوتی نسبت به روز دوم آبان و آخرین پیروزی خود دارد. آن‌ها از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده‌اند، در لیگ برتر فعلا بخاطر بازی‌های کمتر ششم هستند و بر اساس میانگین امتیازات کسب شده هم، پایین‌تر از استقلال و سپاهان قرار می‌گیرند. آن‌ها با این شرایط، باید 9 روز بعد دربی تهران را برگزار کنند. بازی سرنوشت‌ساز، مقابل استقلالی که بر خلاف پرسپولیس، فرم خوبی دارد و 5 بازی از 7 بازی اخیرش را با برد تمام کرده است. یحیی گل‌محمدی برای حفظ رویاهای تیمش در لیگ برتر، باید هر چه سریع‌تر راه خروج از وضعیت فعلی را پیدا کند. دو بازی آینده با هوادار و استقلال، مهمترین فرصت خروج آن‌ها از اوضاعی است که ادامه آن می‌تواند اهداف و آرزوهای باقی مانده این فصل پرسپولیس را هم تهدید کند.

ت ت
کدخبر: 190597 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها