ناباورانه ترین بقای ممکن در فوتبال ایران!

پیکان تهران در قامت دومین خط حمله ضعیف تاریخ لیگ برتر کار خود را در لیگ بیست‌ودوم به پایان برد.

ناباورانه ترین بقای ممکن در فوتبال ایران!

به گزارش منیبان، لیگ بیست‌ودوم در هفته‌های پایانی در اوج هیجان به پایان رسید و رد‌وبدل شدن 34 گل در هفته سی‌ام باعث شد تا پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر (در دوره‌های برگزاری مسابقات با حضور 16 تیم) به‌ثبت برسد. نکته جالب‌توجه دیگر اینکه نسبت به فصل گذشته روند گلزنی در رقابت‌های لیگ برتر ایران رشد چشمگیری داشته است؛ به‌طوری‌که لیگ بیست‌ویکم با ردوبدل شدن 428 گل (که البته 15 گل با آرای انضباطی به‌ثبت رسید) خاتمه یافت اما شرایط در لیگ بیست‌ودوم کاملاً متفاوت است.مسابقات فصل جاری در حالی به پایان رسید که 480 گل در 240 مسابقه به‌ثبت رسید تا با رکوردی ویژه و ثبت میانگین 2 گل زده در هر مسابقه، لیگ بیست‌ودوم به پایان برسد. با وجود رد‌وبدل شدن گل‌های پرشمار اما یک رکورد منفی هم در لیگ بیست‌ودوم به‌ثبت رسید و آن‌هم ثبت دومین خط حمله ضعیف در تاریخ لیگ برتر بود که پیکانی‌ها از آن خود کردند.

ناامید کننده مثل خط حمله پیکان

شاگردان مجتبی حسینی که عنوان جوان‌ترین تیم لیگ بیست‌ودوم را در اختیار داشتند، در فاز تهاجمی ضعیف‌ترین آمار ممکن را از خود به جای گذاشتند و در طول 30 مسابقه تنها 12 بار خودروسازان موفق به گلزنی شدند. نکته جالب‌توجه اینکه در تیم پیکان، 12 گل توسط 9 بازیکن به‌ثمر رسیده و منصور باقری در کنار دانیال جهانبخش و مهدی لیموچی تنها بازیکنان 2 گله پیکان در لیگ بیست‌ودوم محسوب می‌شوند که در نوع خود آماری عجیب و کم‌سابقه است.

فجرسپاسی شیراز فصل گذشته در طول 30 مسابقه تنها 10 گل به‌ثمر رساند تا عنوان ضعیف‌ترین خط حمله تاریخ لیگ برتر به فجری‌ها برسد اما پیکانی‌ها در این فصل بعد از فجر، تاریخ‌ساز شدند و به عنوان دومین خط حمله ضعیف نام خود را وارد تاریخچه لیگ برتر کردند تا با میانگین 0.4 گل زده در هر مسابقه فصل برای خودروسازان به پایان برسد!

آقای گل بهتر از خط حمله خودروسازان!

شهریار مغانلو توانست با 13 گل زده عنوان آقای گلی لیگ بیست‌ودوم را از آن خود کند؛ آن‌هم در شرایطی که مغانلو ضعیف‌ترین آقای گل تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. مغانلو در شرایطی 13 گل به‌ثمر رسانده که مجموع شمار گل‌های او در لیگ بیست‌ودوم بیش از تیم پیکان محسوب می‌شود که اتفاق جالب‌توجهی است. مهدی قایدی ستاره ریزنقش استقلال هم در لیگ بیست‌ودوم موفق شد 12 گل بزند که نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که باشوی آبی‌ها توانسته هم‌تراز با تیم پیکان در شمار گل‌های زده باشد که این مسئله هم اتفاق کم‌سابقه‌ای محسوب می‌شود. پیکانی‌ها فصل گذشته لیگ را با 26 گل زده به پایان بردند اما در لیگ بیست‌ودوم شرایط علیه آن‌ها تغییر کرد و با افتی محسوس آن‌ها تنها 12 گل به‌ثمر رساندند که در این میان نکته جالب‌توجه اینکه فجرسپاسی شیراز سقوط کرده اما پیکانی‌ها توانسته‌اند با این آمار ضعیف در گلزنی در لیگ برتر بمانند.

ت ت
کدخبر: 156336 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها