مجازات زندان برای همسران دوم!/تصویر

وضع قوانین در راستای تحکیم بنیاد خانواده و بهبود زندگی زوجین امری مسبوق به سابقه در ایران است و از حدود 50 سال پیش تا به امروز شاهد طرح و تصویب چنین لوایحی بوده‌ایم.

 مجازات زندان برای همسران دوم!/تصویر

 به گزارش منیبان به نقل از  اقتصادنیوز، تحکیم، حمایت، حقوق و صدها عنوان دیگری که به ذهن‌تان خطور کند، از جمله عباراتی ست که بارها و بارها برای تصویب قوانین مختلف درباره خانواده مطرح شده اما همچنان با وجود تصویب قوانین متعدد حمایتی نظیر آنچه در سالهای اخیر با عنوان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناخته می شود، در اجرا و اثرگذاری با اما و اگرهای جدی روبروست. 

vPbk68FdRM4r

در این سالها کم نبود طرح هایی که با این موضوع تدوین و تصویب شده اما پس از مدتی جای خود را به طرحی دیگر می دهند یا در اسناد بالادستی نظیر برنامه های پنج ساله توسعه، بند و تبصره ای به تصویب می رسد که اجراییی کردن آن، اهداف قوانین قبلی را تحت الشعاع قرار داده و گاه به کنج حاشیه می راند. 

کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد که به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال، از سال ۱۴۰۳ یک قطعه زمین رایگان بدهد.

جالب اینجاست که حدود 50 سال پیش در چنین روزی، طرحی در راستای تحکم بنیاد خانواده و زندگی زوجین در کشور پیشنهاد و تصویب شد. روزنامه اطلاعات در تاریخ 15 بهمن ماه 1353 درصفحه نخست خود با تیتر «از امروز دست مردان برای اختیار زن دوم بسته شد»، درباره این طرح نوشته است: «به موجب لایحه حمایت از خانواده که امروز به تصویب مجلس رسید، هیچ مردی نمی تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند، مگر در 9 مورد.»

ت ت
کدخبر: 200962 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها