تنها یک کاندیدا با طرح صیانت از فضای مجازی مخالف است

تنها کاندیدایی که تا به حال با طرح صیانت اعلام مخالفت کرده مسعود پزشکیان است.

تنها یک کاندیدا با طرح صیانت از فضای مجازی مخالف است

به گزارش منیبان، ۲۲ اردیبهشت ماه بود که اعلام شد طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» موسوم به طرح صیانت در دستور کار مجلس قرار گرفت. این موضوع درحالی بود که نمایندگان مردادماه ۱۴۰۰  تصمیم گرفتند تا این طرح براساس اصل ۸۵ قانون اساسی و در یک کمیسیون مشترک به جای صحن علنی بررسی شود.

با اینکه به نظر می‌رسید این طرح از دستور کار مجلس خارج شده است اما در آخرین روزهای فعالیت مجلس یازدهم طرح صیانت در دستور کار قرار گرفت و حتی روز سه‌شنبه اول خردادماه در آخرین روز کاری مجلس یازدهم نیز در دستورکار مجلس قرائت شد اما مجالی برای بررسی آن باقی نماند.

آنگونه که در رسانه ها عنوان شده است؛ ظاهرا طعنه‌ها و کنایه‌های مجازی و زمزمه‌های در گوشی در آخرین روزهای عمر مجلس یازدهم، رنگ واقعیت به خود گرفته و این بار رییس کنونی مجلس که در حال حاضر کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری است، به منظور کسب رضایت و نظر مثبت جبهه پایداری و یاران این گروه سیاسی در مجلس پذیرفته است تا طرح صیانت به دستورکار بازگردد.

در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دیدگاه‌های 6 کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری درباره این طرح جنجالی مورد بررسی قرار گرفت.

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در این باره نوشت: «همانطور که در اوایل مطرح شدن طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی هم مطرح کردم، مخالف این طرح هستم و معتقدم این طرح مجلس در جامعه با اقبال مواجه نخواهد شد. این طرح نه تنها در دستیابی به اهداف خود موفق نخواهد شد بلکه به بیشتر شدن شکاف بین مردم و حاکمیت منتهی می شود.»

پزشکیان

 

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف در نشست داوطلبان نمایندگی تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: «برخی شایعه می‌کنند که قالیباف نمی‌خواهد فلان کار را انجام دهد. در حالی که من در مورد طرح صیانت یک رشته توئیت زدم و محکم هم از طرح صیانت دفاع کردم. کسانی که می‌گویند لاپوشانی می‌کنیم حرف نادرستی می‌زنند، ما بچه انقلاب هستیم و لاپوشانی نداریم. آیا آنان که چنین می‌گویند خودشان یک توئیت درباره طرح صیانت در آن ایام زدند؟»

مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی درخصوص این طرح تا به امروز موضعی نگرفته و سکوت کرده است.
 
سعید جلیلی
 
موافقت سعید جلیلی با طرح صیانت به سالهای گذشته برمی گردد. او در دوران کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 هم قویا با فیلترینگ موافقت و عنوان کرده بود: «برای بنده عجیب است که اینستاگرام باز و توییتر بسته است. البته قطعاً همه مردم نمی‌خواهند که فضای مجازی به گونه‌ای باشد که به جامعه لطمه وارد شود.»
 
علیرضا زاکانی
 
ردپای علیرضا زاکانی نیز در طرح صیانت به سال های گذشته برمی گردد. او در سال 1400 با انتشار توئیتی در واکنش به انتقادها درباره «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» نوشت: «مدیریت فضای مجازی در همه جهان خصوصا ایران حیاتی است و تعارضی با بهره‌مندی از مواهب آن ندارد.»
 
قاضی زاده هاشمی
امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز از دیرباز جزو موافقان طرح صیانت است. او در این باره گفته بود: «بعنوان مصرف کننده که همه در فضای مجازی هستند و کرونا هم ما را به این فضا غلتانده است حتماً نگران هستم. ما خانواده مذهبی هستیم و در شرایط خاصی تربیت شدیم و علاقه‌مند هستیم فرزندان ما هم در آن شرایط تربیت شوند و آلوده نشوند.»

در تصویر منتشر شده نیز مخالفان و موافقان طرح صیانت را بهتر بشناسید.

طرح صیانت

ت ت
کدخبر: 220013 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها