انتشار تصاویر جدید از یک بمب‌ افکن پنهان‌ کار + ببینید

آزمایش جدید هواپیمای B-21 محصول نورثروپ گرومن، نیروی هوایی ایالات‌متحده را به نقطه عطف دیگری برای هواپیماهای بمب‌افکن رسانده است.

انتشار تصاویر جدید از یک بمب‌ افکن پنهان‌ کار + ببینید

به گزارش منیبان، آزمایش جدید هواپیمای B-21 محصول نورثروپ گرومن، نیروی هوایی ایالات‌متحده را به نقطه عطف دیگری برای هواپیماهای بمب‌افکن رسانده است. این هواپیمای پنهان‌کار به دلیل توانایی حمل و راه‌اندازی سلاح‌های معمولی و هسته‌ای، هواپیمای بمب‌افکن «دوگانه» نیز نامیده شده است.

نورثروپ با اشاره به این موضوع که آزمایش‌های این جنگنده طبق زمان‌بندی پیش می‌رود، می‌گوید از نظر خلبانانی که آزمایش‌های این بمب‌افکن را به عهده داشتند، رسیدگی به B-۲۱ از نزدیک درست مانند شبیه‌سازی‌های دیجیتالی انجام‌شده است که بر دقت و قابلیت‌های کلی آن تأکید می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود B-۲۱ آزمون‌های پرواز بیشتری را انجام دهد که منجر به توانایی عملیاتی اولیه و تولید کامل این جنگنده می‌شود. جنگنده B-۲۱ Raider که در دسامبر سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که پیشرفته‌ترین تهدیدات را در جنگ مدرن شکست دهد. به دلیل توانایی حمل و راه‌اندازی سلاح‌های معمولی و هسته‌ای، این هواپیمای بمب‌افکن «دوگانه» نیز نامیده شده است.

ویژگی‌های پنهان‌کاری این جنگنده به هواپیما اجازه می‌دهد تا با حداقل اثر به‌جامانده از خود پرواز کند و به آن کمک می‌کند تا رادارهای دشمن و دفاع هوایی را از بین ببرد.B-۲۱ به‌تدریج جایگزین بمب‌افکن‌های B-۱ و B-۲ در زرادخانه نیروی هوایی آمریکا خواهد شد. انتظار می‌رود این جنگنده تا سال ۲۰۲۷ عملیاتی شود.

البته چین نیز قبلاً نمونه‌ای از این جنگنده را به ارتش خود اضافه و ادعا کرده است که از سلاحی مجهز به هوش مصنوعی برای هدف گرفتن هواپیماهای جنگی پیشرفته بهره می‌برد.

بمب افکن

منبع: خبرآنلاین

ت ت
کدخبر: 218059 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها