نماینده تبریز در مجلس:

درباره اظهارنظر اخیر نماینده اصفهان تاسف می‌خورم

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر ما بخواهیم برای هر خبطی که در داخل کشور مرتکب شدیم خودمان را به در و دیوار بزنیم و از دیگران مایه بگذاریم و در ادامه این مایه گذاشتن سبب وهن آن جامعه شود آن هم جامعه‌ای که مسلمان است و اتصال و پیوستگی تاریخی با ما دارد و به واقع یک فرهنگ مشابهی بین ما و آن‌ها وجود دارد، قابل قبول نیست.

درباره اظهارنظر اخیر نماینده اصفهان تاسف می‌خورم

به گزارش منیبان، چندی پیش امیرحسین بانکی‌‌ پور، نماینده اصفهان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفته بود: «رهاورد کشف حجاب آتاتورک  این شده که در ترکیه به طور متوسط هر مردی با ۱۵ زن شریک جنسی است این متوسط است یعنی ممکن است یکی۵۰ تا داشته باشد و یکی ۵ تا!».

با گذشت چند روز از این اظهارنظر عجیب و غریب همچنان واکنش‌ها به این سخنان ادامه دارد و در همین رابطه، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس، به «منیبان» گفت: اگر ما بخواهیم برای هر خبطی که در داخل کشور مرتکب شدیم خودمان را به در و دیوار بزنیم و از دیگران مایه بگذاریم و در ادامه این مایه گذاشتن سبب وهن آن جامعه شود آن هم جامعه‌ای که مسلمان است و اتصال و پیوستگی تاریخی با ما دارد و به واقع یک فرهنگ مشابهی بین ما و آن‌ها وجود دارد، قابل قبول نیست. بیان چنین سخنانی برای مردم ما و مردم ترکیه به هیچ عنوان پسندیده نیست و در واقع در توجیه یک حرکت خطایی است.

او افزود: خیلی به دور از ادب است که با این صحبت‌ها نسبت‌های ناروایی به یک ملت زده می‌شود. مردم ترکیه برادران دینی ما هستند که با آن‌ها تاریخ مشترک داریم. مردم ترکیه آگاه هستند و این دست صحبت‌ها را به حساب ملت و مردم ایران نمی‌گذارند.

علیرضابیگی تصریح کرد: صحبت‌های نماینده اصفهان در خصوص مردان ترکیه از سر ضعف شناخت و بینش بوده است. از طرفی رویه‌ای که در کشور در خصوص عفاف و حجاب اتخاد شده است حتی نتوانسته جامعه متدینین را قانع کند و این کار موثری در توسعه عفاف و حجاب نیست.

نماینده تبریز اظهار کرد: جماعت تصمیم‌گیر در خصوص عفاف و حجاب در مجلس حتی نتوانستند موضوعی که با زندگی و روابط مردم سر و کار دارد را در صحن علنی مجلس مطرح کنند تا مردم در جریان قرار بگیرند که قرار است چه شود و آن را اصل هشتاد و پنجی کردند و پس از گذشت ماه‌ها هنوز هم نتوانستند موضوع را قطعی کنند و مرتب کارشان با ایرادات شورای نگهبان روبرو می‌شود. از طرفی شاهد اتهاماتی در مجلس بودیم که افراد به یکدیگر زدند و گفتند در این مصوبات فعل و انفعالاتی صورت گرفته است و این صحبت‌ها ذهن مردم را مکدر کرد.

او در پایان گفت: فرهنگ عفاف و حجاب در مردم ما نهادینه بوده ولی صحبت‌های آقایان در حال لطمه زدن به این ارزش است. بنده برای این دست صحبت‌ها و اظهارنظر اخیر نماینده اصفهان تاسف می‌خورم. اظهارنظر نماینده اصفهان رسمی نیست و نماینده هم می‌تواند براساس اصول 84 و 86 قانون اساسی صحبت داشته باشد ولی این اظهارنظرها نباید به میزان مقبولیت آن نماینده لطمه وارد کند و زمانی که نماینده در معرض رای مردم قرار می‌گیرد، حتماً باید در آرای او تاثیر بگذارد اما چون این احساس پیش آمده که خیلی نیازی به آرای مردم نیست و مشارکت حداکثری با مشارکت حداقلی تفاوتی ندارد این توهم را پیش آورده که هر حرفی را می‌توان مطرح کرد.

ت ت
کدخبر: 215043 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها