دبیرکل حزب جمهوریت:

حزب جمهوریت فقط یک کاندیدا تایید صلاحیت شده دارد!

دبیرکل حزب جمهوریت گفت: اگر حزب جمهوریت بخواهد وارد صحنه شود و لیست بدهد شاید یک نفر کاندیدای حزبی در سطح کشور داشته باشیم آن هم برای پاکدشت او هم مردد است که بماند یا نه.

حزب جمهوریت فقط یک کاندیدا تایید صلاحیت شده دارد!

حجت الاسلام رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی، درباره اینکه چرا این حزب لیست انتخاباتی نمی دهد به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: ما از سال گذشته وقتی بحث انتخابات مطرح می شد، اعلام کردیم آمادگی برای شرکت فعال در انتخابات را داریم اما باید ببینیم مسئولان نظام چه تصمیمی دارند؟ آیا اجازه می دهند کاندیداهای ما وارد صحنه انتخابات شوند و یا می‌خواهند ردصلاحیت کنند.

او در ادامه افزود: وقتی پیش ثبت نام شد به دوستان گفتیم شما مجاز هستید، ثبت نام کنید و مشکلی وجود ندارد. تعداد قابل توجهی از اعضای حزب ما در تهران و استان ها ثبت نام کردند به امید اینکه تایید صلاحیت شوند و ما هم به وظیفه خود عمل کنیم. متاسفانه هیات های اجرایی تعداد قابل توجهی از نیروهای ما را ردصلاحیت کردند با اینکه نیروهای خوب و لایقی بودند. همچنین در ادامه تعدادی از کاندیداهای ما را که هیات اجرایی تایید کرده بود هیات نظارت استان و شورای نگهبان رد کرد.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در ادامه بیان کرد: مهندس علی یعقوبی چند دوره نماینده کبودرآهنگ بوده و از نیروهای متعد، انقلابی و اصلاح طلب است. او را هیات اجرایی تایید و هیات نظارت استان هم ظاهرا تایید کرد. او در جلسه ای کنار من نشسته بود و صحبت این بود که چگونه وارد صحنه انتخابات شود که از حوزه انتخابیه زنگ زدند و گفتند شما را هم ردصلاحیت کردند، یعنی از نیروهای ما اکثریت قریب به اتفاق را رد کردند. اگر حزب جمهوریت بخواهد وارد صحنه شود و لیست بدهد شاید یک نفر کاندیدای حزبی در سطح کشور داشته باشیم آن هم برای پاکدشت، او هم مردد است که بماند یا نه. دلیل اینکه ما نمی توانیم لیست بدهیم این است که کاندیدا نداریم، وقتی کاندیدا نداریم دلیلی ندارد که لیست بدهیم و از رقبای خودمان حمایت کنیم و کسی چنین انتظاری از ما ندارد. ما ناچار هستیم در کنار مردم باشیم مثل بقیه شهروندان که پای صندوق حضور پیدا می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا جلسه ای با اصلاح طلبان داشتید یا خیر، گفت: ما جلسه‌ای با اصلاح طلبان نداشتیم اما آنها هم همین سرنوشت را دارند. جبهه اصلاحات کاندیدایی ندارد و در تهران هم لیست نمی دهد. همچنین اعلام کردند اگر در شهرستان‌ها کسانی هستند  که تایید شده باشند از آنها به صورت موردی حمایت می کنیم. ممکن است دو یا سه حزب لیست بدهند البته معلوم نیست که چقدر کاندیدا دارند مثل حزب کارگزاران، حزب ندا و حزب اعتمادملی. شنیده شده می خواهند در برخی جاها لیست بدهند البته کاندیدا به اندازه کافی ندارند و می خواهند به اندازه تعداد افراد، لیست بدهند.

او درباره ارزیابی خود از جناح اصولگرا بیان کرد: در غیاب اصلاح طلبان و در غیبت اکثریت مردم برنده انتخابات آنها هستند و با تعداد حداقل آرا می توانند وارد مجلس شوند. در تهران نفر اول نمایندگان در خیلی از دوره ها دو و نیم میلیون و یا سه میلیون رای آورده است. در این دوره نفر اول زیر یک میلیون رای آورده و در انتخابات آتی قطعا تعداد رای کمتر است و با حداقل آرا مجلس را در دست می گیرند. چنین واقعیتی هست که جبهه پایداری در مقابل اصولگرایان سنتی و قالیباف جبهه گیری می کند. برداشت من این است که در نهایت به وحدت می رسند یا خودشان یا به آنها توصیه می شود که لیست واحد بدهند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا در سرلیست هم به اتفاق نظر می رسند، اظهار کرد: به  احتمال زیاد به لیست واحد برسند و با حداقل آرا به مجلس بروند. بعضی از دوستان بدبینانه تحلیل می کنند که دعوای آنها زرگری است و واقعی نیست. من فرض را بر این می گذارم که دعوای آنها واقعی باشد و اختلاف داشته باشند ولی تجربه نشان می‌دهد در روزهای آخر به وحدت می رسند و لیست واحدی می دهند.

دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی درباره راهبرد جبهه اصلاحات گفت: آنها هم مدعی هستند که کاندیدایی ندارند و در تهران لیست نمی دهند. من نه جزو آنها هستم و نه سخنگوی آنها هستم ولی بیانیه را دیدم و مدعی هستند که فضا بسته و یک سو است و کاندیدایی ندارند و ناچار هستند در تهران لیستی ندهند.

ت ت
کدخبر: 200065 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها