فعال سیاسی اصلاح‌ طلب:

هزینه همه دستگاه‌های حاکمیتی را رهبری در ایام انتخابات پرداخت می‌کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هزینه همه دستگاه های حاکمیتی را رهبری پرداخت می کنند و به اندازه همه حرف می زنند و به اندازه همه وقت می گذارند و کار می کنند تا مردم را برای حضور در پای صندوق رای قانع کنند.

هزینه همه دستگاه‌های حاکمیتی را رهبری در ایام انتخابات پرداخت می‌کنند

محمدصادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره عدم ارائه لیست انتخاباتی از سوی جبهه اصلاحات در تهران گفت: رویکردی که دوستان در جبهه اصلاحات اتخاذ کرده بودند از انتخابات قبل نشان می داد شرایط به سمتی پیش می رود که از ردصلاحیت و عدم ثبت نام به نحوی استقبال می‌شود. افکار عمومی به نحوی با دولت و حاکمیت حاشیه پیدا کرده است اینها هم رسما اعلام کردند که ما می خواهیم در جدال بین مردم و حاکمیت در کنار مردم باشیم که حتما کار پسندیده ای است اما اینکه تفکیک کردند و گفتند احزاب یا جامع محور یا صندوق محور باشند، من تصور می کنم در دراز مدت خیلی نتوانند این مسیر را ادامه بدهند. در آینده دچار تعارض و تناقض می شوند. انتخابات برای یک دوره نیست و برگزار می شود بنابراین با این روش در آینده دچار مشکل می شوند. دو حالت متصور است اول اینکه برای همیشه از عرصه انتخابات کنار بکشند که نخواهند کشید. دوم اینکه تصور می کنند اگر بخشی از اصلاح طلبان معتدل تر یا میانه تر را تایید کنند و در نهایت تایید نشوند کدورتی بین بخش اصلاح طلب میانه تر و مردم و اینها بوجود بیاید که در آینده به نفع جریان حزبی اصلاح طلبان نیست.

او در ادامه تاکید کرد: به نظر من اگر این تفکیک را نمی کردند بهتر بود. نه اینکه بگویند دستمان بالاست هرچه شورای نگهبان بگوید انجام می دهیم، حرف هایشان بزنند اما به راهی نروند که صندوق را از موضوعیت بیندازند. اگر در جمهوری اسلامی راه مبارزه را از صندوق جدا کنیم به راه خطرناکی می رسیم. جایگزین صندوق، درگیری و جدال است و راه دیگری هم وجود ندارد. مثلا اینکه به فردی بگویید بیایید پایین جای شما آنجا نیست و جای من است و یا به شورای نگهبان بگویید شما نباشید و گروهی دیگری باشد که این مسیر به سمت بی سرانجامی و اغتشاش می رود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: تلاش کنیم، دوستان ما هم تلاش می‌کردند تا حرف خود را از طریق صندوق به حاکمیت بگویند یا از هر روشی که بلد هستند. ابتکار عمل خودش را اینجا نشان می دهد که دست کیست.

او در ادامه افزود: دوستان ما باید اعتراض خود را از طریق صندوق رای نشان دهند. اگر می گویند مشارکت نمی کنیم یعنی توان مبارزه درون حاکمیتی، قانونی، حزبی، تشکیلاتی و توان مبارزه سیاسی قانونمند و ضابطه مند را هم طرف مقابل از ما گرفته و هم ما توان آن را نداریم که از پس آن بربیاییم. نوعی تسلیم است یعنی اینکه تسلیم شرایط شدیم که در تهران کاندیدا نمی دهیم. این هم یک روش است و می توانند دوستان امتحان می کنند، انشاالله نتیجه خوب بگیرند و از این طریق شورای نگهبان و دستگاه ها مطلع شوند که روش بدی را دنبال می کنند.

جوادی حصار افزود: هزینه همه دستگاه های حاکمیتی را رهبری پرداخت می کنند و به اندازه همه حرف می زنند و به اندازه همه وقت می گذارند و کار می کنند تا مردم را برای حضور در پای صندوق رای قانع کنند. دستگاه های رسانه ای خارج کشور و شبه رسانه ای داخلی در اختیار برخی است که بر طبل عدم مشارکت می کوبند. صداوسیما هم انقدر خرابکاری کرده که کسی به حرف آنها گوش نمی دهد تا مردم را جذب کنند. متاسفانه اکثرا از حضور و صحبت در صداوسیما استقبال نمی کنند، آنهایی که می روند و حرف می زنند حرفهای آنها منعکس و وایرال نمی شود و در فضای مجازی هم تعقیب نمی شود. یک لج در مردم می چرخد که این دفعه این طوری عمل می کنیم تا ببینیم چه می شود.

او تاکید کرد: دانشمندان، روشنفکران، اندیشمندان، خبرگان سیاسی و نخبگان سیاسی بدل این رفتارها را داشته باشند و مردم را از موضع لجبازی پایین و به حوزه منطقی بیاورند. متاسفانه یک سری از احزاب و دوستان ما هم از غافله عقب نماندند و بیشتر در این کوره می دمند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره امکان ارائه لیست مشترک در میان احزاب اصلاح طلب گفت: ما واقعا تلاش می کنیم اما باید نیروی رای آور پیدا کنیم یا نه؟ صرف اینکه بگوییم یک لیست دادیم و فردا بگویند لیست دادید، مردم شما را انتخاب نکردند آن موقع باید چکار کنیم. ما تلاش می کنیم تا بتوانیم در هر شهری یک و دو نفر را پیدا و از آنها حمایت کنیم اما تعداد به قدری نیست که در تهران لیست بدهیم. در شهرستان ها ممکن است در یکی یا دو شهر این کار را کنیم اما در تهران خیلی بعید است.

او درباره وضعیت اصولگرایان در ارائه لیست گفت: احساس می کنند زمین خالی است و بر سر منافع با یکدیگر دعوا دارند زیرا رقیب ندارند.

جوادی حصار درباره ارزیابی خود از ترکیب مجلس  آینده با اشاره به ردصلاحیت ها گفت: ابتدا باید لیست های نهایی را ببینیم در آن زمان می توانیم ترکیب مجلس را حدس بزنیم.

ت ت
کدخبر: 199954 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها