شلیک ۱۱ هزار موشک از غزه| موج تازه حملات به بیمارستان‌ها

ارتش اشغالگر عملیات خود را در نوار غزه گسترش داد و در پی آن تعداد شهدای غیرنظامی فلسطینی افزایش یافت.

شلیک ۱۱ هزار موشک از غزه| موج تازه حملات به بیمارستان‌ها
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، ارتش اشغالگر به تجاوزات خود در غزه ادامه می‌دهد و طی ساعات گذشته چندین محله پرجمعیت از جمله بیمارستان کمال عدوان را مورد حملات و بمباران شدید قرار داد و صدها شهید و مجروح بر جای گذاشت.

یک خبرنگار حاضر در بیمارستان کمال عدوان از «پیشروی محسوس نیروهای اشغالگر به سمت جبالیا و پروژه بیت لاهیا در شمال نوار غزه» خبر داد.

وی توضیح داد که بیش از ۶۰۰ مجروح در راهروهای بیمارستان خوابیده بودند که شب گذشته مورد حملات مکرر اسرائیل قرار گرفتند.

خبرنگار الجزیره گفت که اشغالگران میدان فلسطین و اطراف بیمارستان المعمدانی در مرکز شهر غزه را هدف قرار دادند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه نیز گفت: خودروهای نظامی اشغالگر در حال نزدیک شدن به بیمارستان المعمدانی هستند.

به گزارش خبرنگار الجزیره، در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی در شرق غزه، سه نفر از نیروهای دفاع مدنی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

این خبرنگار توضیح داد که در نتیجه حمله اشغالگران به خانه‌ای در رفح در جنوب نوار غزه سه تن شهید و تعدادی مفقود و همچنین در بمباران شهرک القراره در شمال شرق خان یونس دو تن شهید و مجروح شدند. همچنین هواپیماهای اشغالگر اطراف مسجد اعظم در مرکز خان یونس را هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در مرکز خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، یک زن شهید و هشت نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که مقاومت و ارتش اشغالگر در منطقه القراره به شدت درگیر شده‌اند. همچنین درگیری بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در اردوگاه بئر نعجه در شمال غزه رخ داد.

خبرنگار الجزیره از شهادت پنج تن بر اثر بمباران مسجدی در محله الزیتون در شرق شهر غزه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی خبر داد و خاطرنشان کرد: بمباران دیگری منزلی در خیابان النفق شهر غزه را هدف قرار داد.

این خبرنگار همچنین گزارش داد که بر اثر بمباران یک خانه توسط هواپیماهای اسرائیلی در منطقه البرکه در دیر البلح در مرکز نوار غزه، دو شهروند شهید و زخمی شدند.

گزارش‌های فلسطینی حاکی از آن است که ارتش اشغالگر خانه خانواده الجزار در محله التنور در شرق رفح را بمباران کرد که منجر به شهادت هشت نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد. اشغالگران همچنین دست به  بمباران شدید علیه اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه زدند.

علاوه بر این اشغالگران یک خانه مسکونی را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. در ادامه تجاوزات اشغالگران در نتیجه بمباران منازل مسکونی در محله القصاصیب در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تعدادی شهید و مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین از شهادت یک کودک در حمله اشغالگران به خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه خبر داد.

همچنین بر اساس آنچه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، نیروهای اشغالگر مدرسه‌ای را که تعدادی از آوارگان پروژه بیت لاهیا در شمال نوار غزه را در خود جای داده بودند، بمباران کردند که بر اثر آن تعدادی شهید و مجروح شدند. یک روزنامه نگار در این باره گفت: هواپیماهای اشغالگر مدرسه‌ای را که افراد آواره در پروژه بیت لاهیا را در خود جای داده بود، هدف قرار دادند.

​خبرنگار الجزیره همچنین می‌گوید: ارتش اشغالگر همزمان با درگیری‌ها در محله‌های الزیتون و الشجاعیه دست به حملات توپخانه‌ای سنگین زد.

خبرنگار الجزیره در ادامه گفت: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محله‌های «الشجاعیه» و «التفاح» در شرق شهر غزه حمله کردند و این محله‌ها نیز در معرض حملات توپخانه‌ای مداوم قرار گرفتند.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه نیز گفت: اشغالگران برای محاصره بیمارستان کمال عدوان در حال پیشروی به سمت آن هستند.

وی افزود: ده‌ها شهید در حیاط بیمارستان هستند و ما نمی‌توانیم آنها را دفن کنیم.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه همچنین ادامه داد: بیش از ۷۰۰۰ آواره در بیمارستان کمال عدوان هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بمباران بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی «نقض جدی مفاد قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه» است.

براساس گزارش روسیا الیوم، این بیانیه درحالی صادر شده که در نتیجه حمله اشغالگران که ورودی بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند، ده‌ها تن شهید و زخمی شدند. رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی تهدید به بمباران مجدد بیمارستان کرد و خواستار تخلیه آن شد.

منابع محلی گفتند: خودروهای نظامی اسرائیل در نزدیکی بیمارستان کمال عدوان مستقر هستند و مقاومت در حال دفع تلاش اشغالگران برای پیشروی است.

خبرنگار المیادین در نوار غزه نیز گفت: کادر پزشکی دیگر قادر به شمارش تعداد شهدای کشته شده در بمباران مداوم اشغالگران نیستند. وی گزارش داد که بر اثر تشدید حملات رژیم صهیونیستی به منازل و بیمارستان‌های غیرنظامی در روزهای اخیر، صدها شهید در شهر غزه و مرکز، جنوب و شمال نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار المیادین در غزه همچنین گفت: اخبار منتشر شده توسط اشغالگران مبنی بر تسلطشان بر شهر غزه صحت ندارد زیرا مقاومت مانع از پیشروی آنها شد.

خبرنگار المیادین افزود: مقاومت چندین حمله نیروهای اشغالگر به شرق اردوگاه البریج و محله‌های النصر و الشیخ رضوان را دفع کرد.

از سوی دیگر، خلیل الدقران، مدیر بیمارستان شهدای الاقصی به المیادین تاکید کرد: از زمان پایان آتش‌بس تاکنون ۱۳۰ شهید و بیش از ۳۰۰ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند.

الدقران افزود: بیشتر مجروحان به دلیل ازدحام جمعیت در بخش‌های پذیرش هستند و به دنبال ایجاد چادر در مجاورت برای پذیرش مجروحان هستیم.

الدقران تاکید کرد: وضعیت بیمارستان فاجعه آمیز است و با اینکه تنها بیمارستان در مرکز غزه است، توسط اشغالگران محاصره شده است.

این درحالی است که اشغالگران اطراف بیمارستان شهدای الاقصی را بمباران کردند.

همچنین طبق رسانه‌های فلسطینی، اشغالگران رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در منطقه زرقا در شمال شهر غزه و نیز قایق‌های اشغالگران ساحل رفح و خان ​​یونس را در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

ارتش اشغالگر: ۱۱ هزار موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است

جبهه داخلی در ارتش اشغالگر اعلام کرد که از آغاز جنگ ۱۱ هزار وشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

ارتش اشغالگر امروز از «گسترش» عملیات زمینی خود در غزه خبر داد.

حمله ارتش اشغالگر به ۲۰۰ نقطه در نوار غزه از جمله مدارسی که آوارگان را در خود جای داده است

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که شب گذشته به ۲۰۰ هدف در نوار غزه حمله کرد، اما مدعی شد که آنها اهداف حماس در داخل مدارس بودند. این در حالی است که در مدارس نوار غزه غیرنظامیانی هستند که برای فرار از بمباران خانه‌های خود توسط اشغالگران به آنجا پناه برده‌اند.

به گفته دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، نیروهای زمینی اشغالگر علاوه بر حملات هوایی گسترده همچنان به نفوذ خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: تیپ نقب زیرساخت‌هایی را در مدرسه‌ای در بیت حانون منهدم کرد. وی مدعی شد که «حمله‌ای از آنجا علیه نیروهای ما صورت گرفت.» اشغالگران همچنین ادعا کردند که دو دهانه تونل پیدا کردند که یکی از آنها تله انفجاری بود.

آژیرهای خطر در غلاف غزه به صدا درآمد

رسانه‌های عبری اعلام کردند که آژیر خطر در شهرک نیریم در نوار غزه به صدا درآمد.

اشغالگران به کشته شدن ۳ سرباز در شمال نوار غزه اذعان کردند

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن سه سرباز این رژیم در نبردهای شمال نوار غزه خبر داد و خاطرنشان کرد: در نتیجه این درگیری‌ها، یک نفر دیگر به شدت مجروح شده است.

بر اساس بند مجوز انتشار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: روز یکشنبه سه سرباز در نوار غزه کشته شدند که عبارتند از: نیروی ذخیره نریا شاعر نیروی گردان ۶۶۵۵، تیپ ۵۵ که در مرکز نوار غزه کشته شد. همچنین سرجوخه ذخیره بن زوسمان از نیروهای گشت گردان ۶۰۱ تیپ ۴۰۱ که در شمال نوار غزه کشته شد و سومین سرباز کشته شده سرجوخه بنیامین یوشوا نیدهام از نیروهای گردان ۶۰۱ تیپ ۴۰۱ واحد مهندس رزمی است که او نیز در شمال نوار غزه کشته شد. این سخنگو خاطرنشان کرد که سرباز زخمی شده از نیروی گردان ۶۰۱، تیپ ۴۰۱، واحد مهندسی رزمی است که در درگیری‌ها در شمال نوار غزه مجروح شده است.

شبکه ۱۲ عبری اعلام کرد که ۱۱۳ اسیر از نوار غزه بازگردانده شده‌اند و ۱۳۷ نفر همچنان در بازداشت جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هستند.

ارتش اشغالگر: از آغاز جنگ غزه تاکنون ۱۰ هزار حمله هوایی انجام داده‌ایم

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تاکید کرد که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در هفتم اکتبر، حدود ۱۰ هزار حمله هوایی به نوار غزه انجام داده است.

در بیانیه ارتش توضیح داده شده است که نیروهای زمینی با هماهنگی نیروی هوایی در حملات به نوار غزه شرکت داشتند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه همزمان با آغاز عملیات زمینی زرهی و حمله هوایی به نقاطی در غزه، حمله زمینی به جنوب نوار غزه به ویژه شمال خان یونس را آغاز کرد.

یدیعوت آحارونوت: ارتش اسرائیل عملیات برای اشغال جبالیا و الشجاعیه را گسترش می‌دهد

ارتش اشغالگر در حال آماده شدن برای تشدید حملات و عملیات نظامی خود در شمال نوار غزه است و در ساعات آینده تلاش خواهد کرد تا تهاجم زمینی خود را به این منطقه تعمیق بخشد و شهر و اردوگاه جبالیا را در میان پیش‌بینی‌ها درخصوص گسترش استقرار نیروهایش و تشدید عملیات زمینی اشغال کند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت، بر اساس آنچه در وبگاه (Ynet) در شامگاه یکشنبه منتشر شد، پیش‌بینی کرده که «نیروهای لشکر ۱۶۲ بامداد دوشنبه عملیات زمینی را برای اشغال شهر و اردوگاه جبالیا آغاز کنند. این روزنامه برآورد کرده‌ است، «نیروهای لشکر ۳۶ در روز دوم عملیات زمینی را برای اشغال حله الشجاعیه در شرق شهر غزه آغاز کنند.

وبگاه وای‌نت تاکید کرد که ارتش اشغالگر خود را آماده می‌کند تا نیروهای خود را در معرض مقاومت شدید گروه‌های مقاومت فلسطین قرار دهد که سعی در دفع حمله اشغالگران در منطقه دارند. این وبگاه معتقد است که «حضور غیرنظامیانی که به جنوب نرفته‌اند و در خانه‌های خود در جبالیا و الشجاعیه مانده‌اند، عملیات ارتش اسرائیل را پیچیده‌تر و «سخت‌تر» می‌کند.

این منبع خبری عبری با بیان اینکه بیمارستان یمنی در اردوگاه جبالیا یکی از «هدف‌های حساس» برای ارتش اشغالگر خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل دشواری پیش بینی شده برای ارتش در الشجاعیه و جبالیا حضور صدها مبارز حماس است که از دیگر مناطق به آنجا آمده‌اند و این موضوع نبردها را در آنجا «شدیدتر» می‌کند.

پیشتر هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در بیانیه‌ای به سربازان لشکر غزه تأکید کرد که ارتش اشغالگر عملیات زمینی خود را در جنوب غزه و در حالی که عملیات در بخش شمالی نوار غزه ادامه دارد، آغاز کرده است. هالوی با اشاره به عملیات زمینی گفت: صبح دیروز (شنبه) حرکت به سمت جنوب نوار غزه را آغاز کردیم.

وی افزود: عملیات زمینی در جنوب «از عملیات در شمال غزه کم‌تر نخواهد بود» و نتایج کمتری نخواهد داشت.

در مقابل مقاومت فلسطین در چندین منطقه در نوار غزه با اشغالگران درگیر است و همچنین حملات موشکی به مناطق اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و شهرک‌های «غلاف غزه» را متوقف نکرده است.

در این زمینه گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، روز یکشنبه اعلام کرد که یک تونل مین‌گذاری شده در شهر غزه را منفجر کرده که نیروهای اسرائیلی در آن بودند. شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان القسام یک تونل بمب‌گذاری شده در منطقه الشیخ رضوان در شهر غزه را در حالیکه یک واحد پیاده نظام صهیونیستی در آن بودند، منفجر کردند که منجر به تلفاتی شد.

منبع: ایسنا

ت ت
کدخبر: 190145 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها