مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صاحبخانه می‌شوند +جزئیات و روش ثبت نام

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شوش گفت: ۱۷ واحد مسکونی روستایی تا پایان امسال به مددجویان واگذار می‌شود.

مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صاحبخانه می‌شوند +جزئیات و روش ثبت نام

به گزارش منیبان ؛ کریمیان بیان کرد: بهزیستی خوزستان در سال ۱۴۰۰، به ۹۶۶ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرد و در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و ۵۱۲ معلول و مددجو تسهیلات اشتغال‌زایی قرض الحسنه پرداخت شد و طرح‌های اشتغال را راه‌اندازی کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه معلولان خدمات بسیار خوبی توسط بهزیستی ارائه شده است، عنوان کرد: در آغاز فعالیت این دولت، ۴۹ هزار و ۳۸۸ معلول مستمری‌بگیر در بهزیستی خوزستان داشتیم و تعداد زیادی پشت نوبت مستمری بودند اما تا پایان سال ۱۴۰۲، تعداد معلولان مستمری‌بگیر به ۸۳ هزار و ۵۴۴ نفر رسید و حدود ۶۹ درصد رشد داشتیم و در حال حاضر فرد واجد شرایط پشت نوبت مستمری نداریم.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: همچنین پرداخت هزینه حق پرستاری که به معلولان خیلی شدید پرداخت می‌شود، از ۳ هزار و ۳۵۱ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار و ۵۹ نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و حدود سه برابر رشد داشته است.

وی افزود: کمک هزینه وسایل توانبخشی نیز از ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲رسیده است یعنی ۱۶۸ درصد در اعتبارات خرید وسایل توانبخشی رشد داشته‌ایم.

کریمیان گفت: همچنین کمک هزینه خرید وسایل بهداشتی برای معلولان خیلی شدید از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر به ۱۰ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است که ۱۰۸ درصد رشد داشته است. کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان از ۵۲۰ میلیون تومان در آغاز دولت سیزدهم به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و حدود پنج برابر رشد داشته است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات بی‌نظیر دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهیدمان، موضوع استخدام و اشتغال معلولان در ادارات بود که به یاری خدا نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان در ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در استان خوزستان ۸۸۱ معلول با تحصیلات دانشگاهی در این آزمون ثبت نام کرده‌اند و ۲۵۷ نفر از این تعداد در ادارات و سازمان‌های سراسر استان جذب خواهند شد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۱۹ نفر در استان زنجان برای دریافت ودیعه مسکن به بانک معرفی شدند، گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۶۰۷ نفر معادل ۳۰ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان موفق به اخذ این وام شدند.

بهزاد کردلو با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۲۸ هزار و ۹۲ زنجانی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد دو هزار و ۹۲۰ نفر رد درخواست شدند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۱۹ نفر از متقاضیان در استان زنجان برای دریافت ودیعه مسکن به بانک معرفی شدند، تصریح کرد: در این میان ۷ هزار و ۶۰۷ نفر معادل ۳۰ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان وام ودیعه مسکن را دریافت کردند که مبلغ دریافتی بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان بوده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌ و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: دو هزار و ۷۸۷ نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن در استان توسط بانک رد شدند.

کردلو تاکید کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار بوده و در حال حاضر فاقد مالکیت باشند و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱ باشد.

وی از تداوم ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان خبر داد و ادامه داد: مردم استان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان واجدشرایط در استان زنجان به حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت پنج ساله افزایش یافته است، افزود: مستاجرینی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکردند در اولویت برای دریافت تسهیلات بانکی مذکور هستند.

کردلو اظهار کرد: تعداد زیاد متقاضیان و محدودیت اعتبار موجب تشکیل صف‌های شلوغ برای دریافت وام ودیعه مسکن در بانک‌های استان شده است که با همکاری بیشتر بانک‌ها امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

ت ت
کدخبر: 219109 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها