بوشهر تا بندر گناوه چند کیلومتر است؟

کشور ایران از مناطق و جاذبه های گردشگری طبیعی و فراوانی برخورداراست که سالانه پذیرای مسافران زیادی است. یکی از جاذبه های گردشگری که درجنوب کشور قرار دارد بندر گناوه نام دارد که یکی از شهر های بوشهر به حساب می آید.

بوشهر تا بندر گناوه چند کیلومتر است؟

کشور ایران از  مناطق و جاذبه های گردشگری طبیعی و فراوانی برخورداراست که سالانه پذیرای مسافران زیادی است. یکی از جاذبه های گردشگری که درجنوب کشور قرار دارد بندر گناوه نام دارد که یکی از شهر های بوشهر به حساب می آید.

بندر گناوه قدمتی بالای 1500 سال دارد که پتانسیل های زیادی در خود جای داده است که یکی از ویژگی های بندر فروش لوازم خانگی و برقی است که با قیمت بسیار مناسبی به فروش می روند که اکثر عمده و خرده فروشنده ها کالا های خود را از این بندر خریداری می کنند.

برای رزرو هتل و ویلا می توانید از سیستم اجاره اقامتگاه سپنجا استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

استان بوشهر

از قدیم الایام این شهر به پایتخت انرژی ایران معروف بود ، این شهر کهن در در حاشیه خلیج فارس و در جنوبی ترین قسمت کشور قرار دارد. این استان آب و هوای نسبتا گرمی دارد.

استان بوشهر جاهای تاریخی و طبیعی زیاد و فراوانی دارد که به همین دلیل مسافران زیادی در ایام تعطیلات به این استان و شهر های دیگرش سفر می کنند.

جاهای دیدنی استان بوشهر

جاهای دیدنی استان بوشهر

  • آب‌انبار قوام
  • موزه دریانوردی و عمارت کلاه فرنگی
  • گورستان شغاب
  • پارک جنگلی چاه‌کوتاه
  • بافت تاریخی بوشهر
  • منطقه حفاظت شده حله
  • شهرستان دیر
  • گنبد نمکی جاشک
  • منطقه حفاظت شده مند
  • شهرستان دشتستان
  • دژ برازجان
  • گور دختر
  • غار چهل خانه
  • کاخ کوروش
  • شهرستان کنگان
  • آبگیر دره‌ لیر سیراف
  • بندر سیراف
  • و....

این ها فقط گوشه ای از جاذبه های گردشگری، تفریحی و تاریخی استان بوشهر به حساب می آید. که طرفدران خاص خودش را دارا می باشد. اکثر مردم ایران در روز های تعطیل تمایل به مسافرت به این استان را دارند. یکی از دغدغه های اصلی مسافران پیدا کردن هتل و ویلایی برای اقامت است که سپنجا این مشکل را به راحتی حل کرده.

به گونه ای که به صورت اینترنتی و از خانه می توان هتل یا ویلای مورد نظر را رزرو کرد و بتوان سفر دلنشینی را با خانواده یا دوستان تجربه کرد.

بندر گناوه

یکی از شهر های خوش نام و مشهور بوشهر گناوه نام دارد که سالانه مسافران زیادی برای گردش و تفریح به این شهر سفر می کنند. بندر گناوه ما بین شهر بوشهر و بندر دیلم قرار دارد .

گناوه توانسته نام دبی ایران را به خود اختصاص دهد. امکان ندارد شما به این شهر سفر کنید و نتوانید کالای مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنید.

در این شهر هر نوع کالایی مانند لوازخ خانگی، گوشاک و .... با قیمت های مناسب موجود می باشد که شما به دلخواه می توانید وسایل مدنظر خود را به راحتی خریداری کنید.

بندر گناوه

مکان های دیدنی و تفریحی گناوه

  • تپه های باستانی گناوه
  • امامزاده سلیمان بن علی گناوه
  • تالاب حله
  • غارتو دیو
  • بندر ریگ
  • بی بی مریم
  • شاه صدرالدین
  • دهکده توریستی مال قائد
  • رودخانه دره گچی
  • گشت و گذار در سواحل

اجاره اقامتگاه و رزرو هتل در بندر گناوه و بوشهر

از آنجایی که استان بوشهر جزو مسافرپذیر ترین استان های ایران شناخته میشود به همین دلیل هتل ها و اقامت گاه های فراوانی در نقاط مختلف شهر دارد که 24 ساعته پذیرای مسافران عزیز هستند.

تیم سپنجا هم همیشه سعی بر این داشته که تجربه سفر خوبی را برای مسافران عزیز فراهم کند. این امکان در سایت سپنجا فراهم است که می توانید هتل ها و اقامتگاه های مختلف را از نظر امکانات و موقعیت مکانی مورد بررسی قرار دهید و مناسب ترین گزینه را انتخاب و رزرو کنید.

فاصله بوشهر تا بندرگناوه چه قدر است؟

طبق بررسی های انجام شده فاصله بندر گناوه از بوشهر حدود 118 کیلومتر است که با میانگین سرعت حدود 100 کیلومتر ، 1 ساعت و 47 دقیقه زمان می برد تاز از بوشهر به بندرگناوه رسید.

راه های دسترسی به بندر گناوه

قم، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز عمومی و قال دسترس ترین راه های برای رسیدن به بندر گناوه است..

مسیر گناوه از راه تهران

برای رسیدن به گناوه از تهران، ابتدا باید به قم بروید، سپس از طریق اراک، بروجرد، خرم آباد، دزفول، اهواز، ماهشهر و گناوه رانندگی کنید. مسیر تهران تا گناوه حدود 11 ساعت طول می کشد.

مسیر دیگری به بندر وجود دارد که از شهر اصفهان می گذرد. پس بعد از اصفهان به سمت شهرضا حرکت کرده و و از شهر های سمیرم، گچساران و بندر گناوه عبور کنید.

مسیر گناوه از شیراز

رفتن از شیراز به بندر گناوه مستلزم رانندگی از شهر شیراز به قائمیه و سپس از قائمیه به شبانکاره استا تا در نهایت رسیدن به بندر است. مسیر شیراز تا گناوه حدود 5 ساعت طول می کشد.

مسیر گناوه از اهواز

برای رفتن از اهواز به بندر گناوه ابتدا باید به بندر ماهشهر بروید سپس از ماهشهر به هندیجان، بندر دیلم و سپس بندر گناوه رانندگی کنید. این مسیر دسترسی از اهواز به گناوه تقریباً 4 ساعت طول می کشد.

دسترسی به گناوه با هواپیما

اگر از ماشین شخصی برخوردار نیستید یا حوصله رانندگی و خستگی‌های راه را ندارید، هواپیما گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. البته لازم است بدانید که گناوه خود از فرودگاه برخوردار نیست و پرواز مستقیم برای مسافران آن وجود ندارد. در واقع بیش از ۵۰ سال از تعطیلی فرودگاه بندر گناوه می‌گذرد و از آن زمان تا امروز هیچگونه فعالیتی نداشته است.

با این حال می‌توانید از طریق فرودگاه بوشهر خود را به این شهر نزدیک کنید زیرا از بوشهر تا گناوه راهی نیست و تقریباً یک ساعت و نیم با خودرو زمان می‌برد. با هوایپما تا بوشهر بیایید و مسیر بوشهر تا گناوه را با تاکسی طی کنید.

دسترسی به گناوه با قطار

قطار هم گزینه راحتی برای سفر به گناوه است اما از آنجا که ایستگاه قطار مستقیم برای مسافران آن وجود ندارد باید از طریق ایستگاه قطار بندر ماهشر که نزدیک‌ترین ایستگاه به این بندر است اقدام کنید.

خرید از بندر گناوه

در ابتدا هم گفتیم که سالانه میلیون‌ها نفر تنها به قصد خرید پای به گناوه می‌گذارند. این بندر از منابع غنی لوازم خانگی و سایر محصولات مختلف است برای همین به دبی ایران شهرت داشته پیدا کرده است. به شما اطمینان می‌دهیم که خیلی از اجناس مورد نیاز خود را می‌توانید در بازارهای این بندر پیدا کنید. به طور کلی بندر گناوه مراکز خرید زیادی دارد که کالاهای مختلفی را عرضه می‌کنند. پس بیایید از اینجا در بین این مراکز خرید هیجان انگیز گشتی بزنیم.

بازار اصلی گناوه

گناوه از بازارهای متعددی برخوردار است اما یکی از آنها شلوغ‌تر و معروف‌تر از سایر بازارهاست. این بازار تحت عنوان بازار اصلی بندر فعالیت می‌کند و تقریباً هر محصولی در آن پیدا می‌شود.

 مکان های دیدنی و تفریحی گناوه

لیست مراکز خرید بندرگناوه

بندر گناوه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران است. هر ساله تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی را میزبانی می‌کند. این بندر دارای مرزهای دریایی است به همین خاطر انتظار می‌رود تعداد زیادی مجتمع و بازار خرید داشته باشد. مراکز خرید بندر گناوه در بین گردشگران به خاطر تنوع اجناس داخلی و خارجی با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه‌ از شهرت خوبی برخوردار هستند.

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر به خصوص برای خانم‌ها گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید است. اگر در سفر بعدی خود به بندر گناوه، قصد خرید وسایل خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و … را دارید، چند دقیقه از وقت خود را با سپنجا سپری کنید، تا یک گشت‌وگذار در بهترین بازارهای بندر گناوه داشته باشیم و بدانیم چه چیزی باعث خاص بودن هر یک از بازارهای تجاری آن شده است.

بهترین مراکز خرید بندر گناوه

بندر گناوه را همه با بازارها و مراکز خرید بی‌نظیرش می‌شناسند. در ادامه این بخش می‌توانید به طور کامل با مراکز خرید بندرگناوه آشنا شوید و از شرایط خرید و گشت و گذار در بندرگناوه مطلع شوید.

بازار اصلی گناوه

برای تجربه یک خرید دلچسب و شیرین پیشنهاد می‌کنیم به هر منطقه‌ای که سفر کردید، بازار اصلی آن شهر را فراموش نکنید. گشت‌وگذار در بازار اصلی بندر گناوه برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است. زیرا هر چیزی که ذهنتان به آن برسد، در این بازار یافت می‌شود. دست فروش‌های بندر گناوه محصولات متنوعی برای فروش دارند و در بسیاری اوقات گزینه مناسبی برای خرید هستند.

بازار بندر دیلم

این بازار از مراکز خرید معروف بوشهر است که در سفر به گناوه، گشت‌وگذار در آن بسیار توصیه می‌شود. از نظر موقعیت جغرافیایی در ۶۸ کیلومتری بندر ساحلی گناوه واقع شده است. به خاطر فاصله بسیار کم این بازار از کشورهای عراق و کویت فروش انواع محصولات خارجی و باکیفیت در بازار دیلم دور از انتظار نیست. از مهم‌ترین مزیت‌های بازار بندر دیلم، ارزان بودن اجناس آن در مقایسه با دیگر شهرها است. به خاطر وجود بازارچه‌های محلی متعدد و فروش انواع کالای برند خارجی، بازار تاریخی دیلم جزء جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار جنوب کشور به شمار می‌رود.

محله‌های معروف بندر گناوه

  • محله‌های معروف گناوه به شرح زیر است:
  • محله جاده برازجان یا محله جمهوری اسلامی
  • محله باباعلی‌شاه
  • محله نوروزآباد
  • محله سادات
  • کوی بسیجیان
  • محله امام‌زاده
  • محله عبدامام
  • کوی مطهری یا زمین شهری
  • بازار و محله سرخور

سوغات گناوه

سوغات گناوه بسیار متنوع است و مکان‌های زیادی برای خرید سوغات در این بندر وجود دارد. شما می‌توانید خوراکی‌های مختلف یا صنایع دستی گناوه را به عنوان سوغات به شهر خود ببرید و عزیزان خود را خوشحال کنید. برخی از اقلامی که می‌توانید به عنوان سوغات شهر گناوه بخرید به شرح زیر است:

محصولات حصیری

حصیر از گذشته تا امروز یکی از بهترین سوغات شهرهای جنوبی ایران بوده و طرفدارن زیادی هم از اقصی‌نقط کشور پیدا کرده است. محلی‌های گناوه نیز محصولات حصیری زیادی تولید می‌کنند که برای خانه‌های شما کاربرد زیادی دارند.

سفال

ظروف سفالی نیز یکی متداول‌ترین سوغات بندر گناوه است. این ظروف زیبا که رنگ و بویی تازه و خاص به خانه‌ها می‌بخشند، کار دست زنان پرتلاش این منطقه است.

ماهی جنوب: حلوا، شوریده، سرخو، هامور

گرچه خریدن ماهی به عنوان سوغات برای کسانی که از راه دور به این بندر می‌آیند موجه نیست اما انواع ماهی شوریده، هامور، سرخو، حلوا و… از مهم‌ترین و بهترین محصولات گناوه به حساب می‌آیند. به کسانی که نمی‌توانند ماهی تازه را به‌عنوان سوغات به شهر خود ببرند توصیه می‌کنیم ماهی شور و ماهی خشک بخرند که بسیار هم خوشمزه‌اند.

غذاهای معروف بندر گناوه

گناوه نیز مانند هر شهر توریستی دیگر غذاهای معروف و خاص خود را دارد. در ادامه چند غذای این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفرتان از طعم بی‌نظیر آنها بی‌بهره نمانید.

قیمه بوشهری

قیمه بوشهری یکی از لذیذترین غذاهای بندر گناوه است و طرفداران زیادی هم در بین گردشگران پیدا کرده است. دستور پخت این قیمه تقریباً مطابق با قیمه معمولی است که اغلب همه ما در خانه می‌پزیم با این تفاوت که سیب زمینی قبل از جا افتادن خورشت اضافه می‌شود و بعد از پخت کامل گوشت و سیب زمینی و لپه، آب خورشت به طور کامل جدا می‌شود و لپه و گوشت را در یک قابلمه می‌کوبند تا یکدست شود.

 نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی استان بوشهر و شهر محبوب بندر گناوه پرداختیم. شما مسافران و کاربران عزیز می توانید از سیستم اقامتگاه سپنجا استفاده کنید و بهترین مکان را برای اقامت خود رزرو کنید.

ت ت
کدخبر: 114934 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها