قیمت این گاو عجیب الخلقه برابر با قیمت خانه کریستیانو رونالدو است/ عکس

برزیل صد‌ها میلیون گاو دارد، اما یکی از آن‌ها فوق العاده است. بدن عظیم و سفید برفی او توسط دوربین‌های امنیتی، یک دامپزشک و یک نگهبان مسلح تحت نظر است.

قیمت این گاو عجیب الخلقه برابر با قیمت خانه کریستیانو رونالدو است/ عکس

به گزارش منیبان به نقل از راز بقا، برزیل صد‌ها میلیون گاو دارد، اما یکی از آن‌ها فوق العاده است. بدن عظیم و سفید برفی او توسط دوربین‌های امنیتی، یک دامپزشک و یک نگهبان مسلح تحت نظر است.

به گزارش راز بقا، بر اساس رکورد‌های جهانی گینس، «ویاتینا-۱۹ فیو مارا مویز» با ارزش ۴ میلیون دلار، گران‌ترین گاوی است که تاکنون در حراجی فروخته شده است. این قیمت سه برابر بیشتر از قیمت آخرین گاو رکورددار است و با ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن او دو برابر یک بزرگسال معمولی از نژاد خود است.

در امتداد بزرگراهی در قلب برزیل، صاحبان «ویاتینا ۱۹» دو بیلبورد در ستایش عظمت او نصب کرده اند و دامداران، مردم محلی کنجکاو و اتوبوس‌های دانشجویان دامپزشکی را برای برای دیدن این ابرگاو تشویق می‌کنند.

گاو

دانشمندان هواشناسی موافق هستند که مردم باید گوشت گاو کمتری مصرف کنند، چرا که بزرگترین منبع کشاورزی گاز‌های گلخانه‌ای و عاملی برای جنگل زدایی آمازون است. اما صنعت گاو منبع اصلی توسعه اقتصادی برزیل است و دولت در تلاش است تا بازار‌های صادراتی جدید را تسخیر کند. بزرگترین صادرکننده گوشت گاو در جهان می‌خواهد همه در همه جا گوشت گاو بخورند.

ویاتینا ۱۹ تجسم جاه طلبی‌های صنعت گوشت گاو برزیل است. یکی از صاحبان این گاو ایالت مینا گرایس به نام «نی نی پریرا» می‌گوید: «ما گاو‌های نخبه را سلاخی نمی‌کنیم. ما آن‌ها را پرورش می‌دهیم و در نهایت، به همه دنیا غذا می‌دهیم. "من فکر می‌کنم «ویاتینا» این امر را فراهم خواهد کرد». 

«لورانی مارتینز»، دامپزشکی که دختر و دست راست پریرا است، گفت: «قیمت چشمگیر این گاو از سرعت عضله سازی او، باروری و - مهمتر از همه - این است که چقدر این ویژگی‌ها را به فرزندان و نسل بعدی‌اش منتقل کرده است». پرورش دهندگان همچنین به وضعیت بدن، استحکام سم، مطیع بودن، توانایی مادری و زیبایی اهمیت می‌دهند. کسانی که مشتاق ارتقای ژنتیک دام خود هستند، حدود ۲۵۰۰۰۰ دلار برای جمع آوری سلول‌های تخمک «ویاتینا» می‌پردازند.

مارتینز گفت: «ویاتینا نزدیک‌ترین گاو به وضعیت ایده‌آلی است که تاکنون به دست آمده است. او یک گاو کامل است، همه ویژگی‌هایی را دارد که همه صاحبان به دنبال آن هستند». 

منبع: راز بقا

ت ت
کدخبر: 219047 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها