اعلام مبلغ عیدی بازنشستگان و کارمندان و کارگران در 1403

در این مطلب می توانید از مبلغ عیدی بازنشستگان و کارمندان و کارگران در 1403 باخبر شوید.

اعلام مبلغ عیدی بازنشستگان و کارمندان و کارگران در 1403

به گزارش منیبان به نقل از فرارو، مبلغ عیدی کارگران امسال حداقل چهار برابر کارمندان تعیین شده. درعوض میزان افزایش مبلغ عیدی کارمندان بیشتر است.

از سیر تا پیاز عیدی کارمندان و کارگران

عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت امسال با رشد ۳۸ درصدی درمقایسه با سال قبل به حداقل دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. گفتیم حداقل، چون براساس مصوبه هئیت وزیران و طبق روال سال‌های گذشته در صورت متاهل بودن و داشتن فرزند مبلغ جداگانه‌ای به کف عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت تعلق می‌گیرد و مثلا برای کارمند متاهلی که صاحب چهار فرزند است، در مجموع به چهار میلیون و ۴۰۰ هزارتومان می‌رسد.

آنطرف کارگرانی که کل ۱۲ ماه سال را مشغول کار بودند بسته به لطف و کرم کارفرما بین ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان تا حدود ۱۶ میلیون به‌عنوان عیدی ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند که این اعداد درقیاس با پارسال رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. با این اوصاف حداقل مبلغ عیدی کارگران در پایان سال حدود چهار برابر از کف عیدی کارمندان بیشتر است.

عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۲

عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت بالاخره در جلسه روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن هیئت وزیران به‌شکل رسمی تعیین‌تکلیف شد. مصوبه سازمان برنامه و بودجه کشور درباره عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۲ که امضای محمد مخبر معاون اول رئیسجمهور پای آن دیده می‌شود، نشان می‌دهد مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۲ دست‌کم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت به‌این ترتیب نسبت به پارسال معادل ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است. سال گذشته مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و حالا امسال به این عدد دقیقا ۷۰۰ هزار تومان اضافه شده است.

مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت البته حداقل دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده و تبصره‌های موجود در مصوبه هیئت وزیران مشخص می‌کند به هر کارمند و بازنشسته دولتی متاهل ۷۰۰ هزار تومان و به‌ازای هر فرزند ۳۰۰ هزار تومان به مبلغ پایه عیدی تعلق می‌گیرد.

عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت به‌این ترتیب برای کارمند و بازنشسته متاهلی که مثلا صاحب چهار فرزند است، درمجموع به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. از همه مهمتر اینکه طبق روال سال‌های گذشته باید منتظر واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت در پایان بهمن‌ماه باشیم و آنطور که سخنگوی دولت گفته، تا آخر هفته آینده یعنی ۲۶ بهمن عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

ت ت
کدخبر: 200341 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها