خبر تکان‌دهنده از مسمومیت دانش‌آموزان

افروز با اشاره به نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان نسبت به مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در مدارس، اظهار کرد: این پدیده عصبانیت، تعارض، افسردگی، پریشانی، کوفتگی فکری و ذهنی را برای دانش آموزان و خانواده‌ها به همراه آورده است، از این رو باید کاری کنیم تا خانواده‌ها احساس آرامش کنند و همدلانه در کنار معلمان به کاهش اضطراب دانش آموزان کمک کنند.

خبر تکان‌دهنده از مسمومیت دانش‌آموزان
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، غلامعلی افروز با اشاره به نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان نسبت به مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در مدارس، اظهار کرد: این پدیده عصبانیت، تعارض، افسردگی، پریشانی، کوفتگی فکری و ذهنی را برای دانش آموزان و خانواده‌ها به همراه آورده است، از این رو باید کاری کنیم تا خانواده‌ها احساس آرامش کنند و همدلانه در کنار معلمان به کاهش اضطراب دانش آموزان کمک کنند.

وی هشدار داد: پیامدهای روانشناختی این قضیه جدی است. می‌توان گفت اساسا اختلال پیش آمده یک مساله روانشناختی و زیستی است که حتی اگر یکی دو نفر از دانش آموزان در هر مدرسه‌ای درگیر آن شده باشند باعث می‌شود باقی دانش آموزان و خانواده‌ها متاثر ازآن شوند.

این استاد ممتاز دانشگاه تهران در عین حال خاطر نشان کرد: در حال حاضر خانواده‌ها متاثر شده‌اند و ترسها و نگرانی‌هایی دارند. البته اینکه بگوییم بیمارستانها پر شده از دانش آموزان اغراق است و معاندین نظام همین را می‌خواهند. اینکه برخی می‌گویند کار خود دولت است چون نمی‌خواهد دختران مدرسه روند هم اشتباه است. ۷۰ درصد دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ما در رشته‌های مختلف را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. حدود ۶۰ درصد معلمان آموزش و پرورش زنان هستند و کسی نمی‌تواند به جمهوری اسلامی این تهمت را بزند که برای خانم‌ها محرومیت آموزشی می‌خواهد.

وی افزود: مدرسه حق تمام دانش آموزان است. سهم حضور دختران ما در دانشگاه به نسبت جمعیت کشور از آمریکا و انگلستان بیشتر است. نسبت حضور خانم‌ها در دانشگاه‌های ایران از نسبت حضور زنان در دانشگاه‌های انگلستان، فرانسه، آمریکا و استرالیا و نیز به نسبت جمعیت این کشورها بیشتر است. در کمتر کشوری این نسبت را پیدا می‌کنیم. قریب به دو برابر انگلستان، دانشجوی زن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز دکترا به نسبت جمعیت کشور داریم و این افتخار ما است.

افروز در ادامه به بیان نکات روانشناختی برای آرامبخشی دانش آموزان پرداخت و اظهار کرد: معلمان باید با مدیر همراهی و همدلی کنند. برای مثال هر مدرسه می‌تواند والدین و دانش آموزان را دعوت کند و برای آنها توضیح دهند که چنین اتفاقی در کشور رخ داده و برای جلوگیری از رخداد آن در مدرسه مذکور چه اقداماتی لازم است صورت گیرد. از آنجا که تاثیر این پدیده بیشتر روانشناختی است، ارائه این توضیحات و همدلی بین اولیاء و مربیان آرامش را ایجاد می‌کند.

این روانشناس با اشاره به نزدیکی عید نوروز و لزوم حاکم شدن آرامش درون خانواده‌ها، متذکر شد: توضیحات یاد شده باید با کلام زیبا و امید آفرین به والدین و دانش آموزان بیان شود. اولیاء و مربیان با آرامش با دانش آموزان صحبت کنند تا اضطراب دانش‌آموزان از بین برود./ ایسنا

ت ت
کدخبر: 143770 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام یک از گزینه های زیر را برای ریاست جمهوری گزینه بهتری می دانید؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها