افشای دلیل کاهش مسافران نوروزی امسال

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از ریزش مسافر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در تعیطلات عید فطر مقاصد خارجی مانند ترکیه و مالزی و حتا مقاصد زیارتی مانند عراق خالی از مسافر است.

افشای دلیل کاهش مسافران نوروزی امسال
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان به نقل از فرارو، حرمت الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) با اشاره به آنکه تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ تقریبا تعطیلاتی یک ماهه بود، گفت: بازه زمانی طولانی که تعطیلات داشت سبب شد تا فشار پیک سفر که هر سال شاهد بودیم را نداشته باشیم، این مهم از قبل از تعطیلات پیش‌بینی و گفته شده بود که مردم برای تهیه و خرید بلیت و بسته‌های سفر عجله نکنند چراکه می‌توانند در زمان خود با قیمت مناسب به امکانات موجود دسترسی داشته باشند، این اتفاق هم افتاد. البته طبیعی است که در هر پیک سفر، یک یا دو روز نرخ‌ها بالاتر از حد عادی باشد.

 او با تاکید برآنکه واقعیت آن است که در مقایسه با سال گذشته، در نوروز ۱۴۰۳ با ریزش مسافر روبه رو بودیم، اذعان داشت: این امر هم طبیعی است چراکه شرایط اقتصادی مردم نسبت به سال گذشته بد‌تر شده و دستشان کمتر به جیبشان می‌تواند برود و سفر هم اولویت اول عموم جامعه نیست. در عین حال ولع سفر وجود نداشت چراکه با تعطیلات طولانی و یک ماهه‌ای روبه رو بودیم که امکان سفر در روز‌های مختلف را فراهم می‌کرد.

رفیعی ادامه داد: امسال شاهد افزایش سفر‌ها با خودرو‌های شخصی بودیم و در بیشتر مقاصد گردشگری این امر مشهود بود. این امر را اتفاق قابل ستایشی نمی‌دانم چراکه اگر بخواهیم بگوییم گردشگری عامل گردش اقتصادی است، این نوع سفر عامل رشد چرخه گردشگری اقتصادی نیست با این وجود معتقد هستم امسال بیش از ۳۵ درصد مسافران گردشگری امسال اینگونه سفر کرده‌اند.

تبلیغ

ویفر و کوکی خارجی بخر!!!

ت ت
کدخبر: 208771 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها