پلیس فتا:

مسافران نوروزی مراقب اپلیکیشن‌های جعلی مسیریاب باشند

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: با توجه به اینکه اغلب مسافران نوروزی هنگام مسافرت از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده می‌کنند، به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی، افراد نسبت به دانلود و نصب نسخه‌های اصلی اقدام کنند.

مسافران نوروزی مراقب اپلیکیشن‌های جعلی مسیریاب باشند
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان؛ سرهنگ مرتضوی،  رئیس پلیس فتا اصفهان در این خصوص گفت: یکی از مواردی که اخیراً بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی می‌باشد که کلاهبرداران با این شگرد به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

او نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها از مارکت های اندرویدی معتبر را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه اغلب هموطنان عزیز هنگام مسافرت از برنامه های مسیریاب استفاده می کنند، به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، کاربران نسبت به دانلود و نصب نسخه های اصلی اقدام کنند.

این مقام انتظامی افزود: این اپلیکیشن ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی هستند و به هیچ عنوان نباید آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند، در حالی که معمولاً استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

سرهنگ مرتضوی گفت: ضروری است شهروندان اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر ایرانی دریافت کرده و از دانلود برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی یا از طریق شماره 096380 مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

ت ت
کدخبر: 143937 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    نظرسنجی

    کدام تیم قهرمان این فصل لیگ برتر می شود؟

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها